Zarina Anj0ulie Sindlr Awal Ashaari

Zarina Anjoulie dalam satu ciapan kelihatan puas dapat mengkrltik pelakon dan pengacara Awal Ashaari berhubung k.s khlanat mer0sakkan palang pagar milik pengurusan perumahan, baru-baru ini.

Berikutan pengakuan tidak bersalah berhubung k3s itu, Zarina atau lebih mesra disapa Anju berpesan supaya Awal tidak beria-ia menjatvh kan orang lain.

Dak.wan.ya, Awal sebelum ini mengkrltik hebat tind.akan rakan karibnya, pegvam, Nurul Hafidzah Hassan dan menganggap bahawa ka.rma adalah benar kerana kita tidak tahu. bila giliran kita akan jatvh.

“Lain kali tak perlu beria menjatvhkan orang, nak membvrukk.an orang sebab kita tak tahu bila kita pula akan jatvh,” ciapnya.

untuk rekod, pelakon dan pengacara Awal Ashaari mengaku tidak bersalah di Mhkmah Majlstret Petaling Jaya, Selangor atas pertduhan melakukan khlanat mer0sakkan palang pagar milik pengurusan sebuah perumahan di Damansara bulan lalu.

Awal atau nama sebenarnya Ahmad Awaluddin Ashaari, 41, membuat pengakuan tersebut selepas pertudvhan dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret Zhafran Rahim Hamzah pada pagi Selasa.

Mengikut pertudvhan selebriti itu didkwa melakukan khlanat dengan mer0sakkan palang p4gar milik pengurusan Challis Damansara dengan kerugian sebanyak RM600 di pondok pengawal perumahan itu di Jalan PJU 3/30 jam 11.30 pagi pada 16 April lalu.

Pertvduhan dikemukakan menglkut Sksyen 427 Kanvn Kesksaan yang membawa hukvman penj4ra tidak kurang setahun dan maksimum lima tahun atau d3nda atau kedua-duanya jika sablt kesal4han.

Terdahulu, Timbalan Pendkwa Raya Mohamed Wafi Husain menawarkan jaminan RM5,000 dengan seorang penjamin.

Bagaimanapun peguam Datuk M Reza Hassan memohon jumlah ikat jamin dikurangkan dengan alasan anak guamnya mempunyai tanggungan keluarga selain pendapatannya sebagai pengacara tidak konsisten.

Selepas mendengar permohonan daripada kedua-dua pihak, Majistret Zhafran membenarkan Awal diikat jamin RM2,000 dengan seorang penjamin.

Tarikh 15 Julai ini ditetapkan untuk sebutan semula k3s.

Tak l4nggar cuma alih pagar guna tangan

Tegas pemilik nama Ahmad Awaluddin Ashaari, dia mengaku bertindak mengalih palang ‘gate’ menggunakan tangannya selepas permintaan untuk masuk ke kediaman sendiri bagi mengambil barang ditolak tanpa budi bicara.

Tak ada budi bicara atau t0lak ansur. Saya kata kalau tak boleh masuk, saya masuk sendiri.. Saya ambil tindakan alih sedikit pagar menggunakan tangan saya, tak lnggar seperti dilaporkan berita.

Saya turun dan alihkan pal4ng, masuk ke dalam dan kemudian tutup semula menggunakan tangan saya. Itulah tindakan saya. Saya kes4l sebab tiada tolak ansur.

Mungkin kekhilafan saya tak bayar yuran pengurusan tapi saya memang duduk situ, itu membuatkan saya terkilan. Apabila saya dah masuk baru saya tahu mereka buat laporan p0lis akibat masuk rumah sendiri, macam rasa nak gelak ada, nak menangls pun ada.

Sumber: rimbabara.com dan Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*