Ibu Tngm0 NlDA Mengaku Hantar ‘Handphone’ Dekat Bang Jack

Status Facebook pelakon Thailand, Tngmo Nlda menjadi sebutan ramai dan rata-rata pengikut setia k3s meny4yat hati ini tertanya siapa ‘d4Iang’ di sebalik akaun itu.

Handph0ne’ dekat AS

Nama ibu Tngmo, Panida Siriyudthayothin sekali lagi mencvri tumpuan warganet di media sosiaI. Panida tampil membuat pengakuan dengan mendedahkan dia telah menghantar telefon bimbit Tngmo kepada individu di Amerika Syarikat yang dikenali Bang Jack.

Bercakap kepada peguam, Decha Kittiwittayanan, Panida menyatakan tindakannya itu sekadar untuk mendapatkan jawapan sama ada anak perempuannya itu dibunvh atau tidak.

Perkara ini disahkan oleh ibu Tngmo yang telefon bimbit itu sekarang berada di tangan Bang Jack. P4nida menghantar ke Amerika Syarikat menerusi p0s dan semua itu dilakukan sendiri tanpa bantuan sesiapa. K0s penghantaran yang dibayar P4nida adalah 2,500 baht.

Bang Jack kerap menghubungi Panida dan hubungan mereka menjadi rapat. Panida mempercayai Bang Jack yang mengatakan telefon bimbit itu mempunyai bahan bvkti yang merujuk kepada k3s pembunvhan.

Ada koleksi 1 juta gambar.

Kata Peguam Decha, sesi penghantaran itu dilakukan selepas pihak p0lis di Balai P0lis Nonthaburi menyerahkan semula telefon bimbit Tngm0.

P4nida ada menghubungi Apple Thailand untuk mendapatkan semula koleksi foto yang ada dalam telefon bimbit itu tetapi gag4l. Bang Jack berjaya meyakinkan Panida yang dia boleh mendapatkan buukti menunjukkan k3s itu adalah pembvn0han.

Dalam telefon bimbit itu mempunyai lebih 1 juta gambar namun tiada bvkti yang boleh membuktikan itu k3s pembunvhan.

Dalam pada itu, ditanya sama ada akan menf4ilkan sam4n terhadap Bang Jack, Peguam Decha memberitahu Panida memohon tempoh dua hari untuk berfikir dan akan mengadakan sidang media dalam masa terdekat.

Pada 24 Februari lalu, Tngm0 dilap0rkan Iem4s selepas terjatvh dari bot laju yang dinaikinya bersama lima orang lain di Sungai Chao Phraya di wilayah Nonthaburi.

P0lis menamatkan sias4tan mereka dan mendkwa rakannya memandu bot laju itu secara melulu menyebabkan kem4tiannya tetapi beberapa aktlvis mendkwa dia dibvnuh.

Sumber: Facebook Thairath, TikTok @najiyahrazak_so1

Via ohbulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*