Ramai kagum dengan penghijrahan Lisa Surihani

Bagi pengikut Datin Lisa Surihari di laman sosial Instagram, pasti mengetahui pelakon itu sering menyertai majlis ilmu bersama rakan selebriti untuk kekal istiqamah di jalanNya.

Terbaru, pemilik nama Lisa Surihani Mohamed itu sekali lagi mencvri tumpuan apabila menghadiri majlis pengisian ilmu yang dikendalikan oleh penceramah ustaz Wadi Anuar di rumah Datuk Seri Nurhaliza.

Pelakon berusia 36 tahun itu memuat naik video memaparkan dirinya dari menjejakkan kaki keluar rumah sehingga sesi ceramah selain beramah mesra dengan rakan selebriti lain.

“Ya Allah, Aku memohon kepada-Mu, Al-Hudaa (petunjuk), At-Tuqaa (ketaqwaan), Al-‘Afaaf (terjaganya kehormatan) dan Al-Ghinaa (rasa cukup)

“HR Muslim No 2721 dari sahabat Abdullah bin Mas’ud RA,” tulis isteri kepada pengarah, pelakon, dan penyanyi Datuk Yusry Abdul Halim itu dengan berkongsi sebuah hadis.

Tampil sopan dengan kaftan labuh berwarna Maroon, imej menutup avrat pelakon filem Manisnya Cinta Di Cappadocia itu seolah-olah memvkau pandangan mata yang melihatnya.

“Alhamdulillah ke hadratNya. Muatnaik ini adalah penghargaan dan:terima kasih atas kesudian dan jemputan ustaz wadi annuar dan team. Teramat bersyukur. Bersyukur kerana saya yang kerdil ini dapat berkenalan dgn Ustaz yang lama saya ikuti di med sos untuk belajar ilmu agama. Bersyukur kerana bertemu dgn ukhuwah yang setiap seorangnya baik hati, beautiful inside out sisters, sama2 dIm hijrah tersendiri dalam mencari arah syurga.”

“Dalam waktu ini, kandungan dakwah secara santai ini sgt menginsafkan dan mengesankan hati kami. Moga manfaat yang berterusan. Selepas perkongsian Ustaz kami dijemput utk menanyakan soalan. Antara point Ustaz, beliau nasihatkan dan mengingatkan kami supaya mennggalkan sesuatu (elemen dunya) kerana Allah Taala dan berbuat kerana Allah Taala. Saya ajukan soalan, bagaimana kita nak tanamkan supaya niat itu betul2 ikhlas kerana Allah Taala. (Rumusan) Ustaz jawab kita sebaiknya cuba beringat dalam setiap langkah dan tutur – kami , milik, Allah.”

“Astaghfirullahala’dhim. 6 6à 6 Nikmat, kejayaan di dunya, kemudahan adalah dari Allah dan
izinNya. Ujian, dvgaan adalah supaya kami mendekatiNya. SubhanAllah. Kami , milik, Allah. Moga nota kecil saya di sini bermanfaat utk semua yang membacanya”

Rata-rata netlzen memuji penghijrahan Lisa yang semakin berusaha menimba ilmu dan mendekatkan diri pada Sang Pencipta sekali gus dapat memperbaiki diri sebagai hambaNya.

Alhamdulillah, ramai artis dah berubah

Suka tengok Lisa, baru betul2 berhijrah

Sumber : omm

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*