Pelakon Shah Reza Akhirnya Dedah Bila SuItan KeIantan Kahwin Dgn SuItanah Diana Petra. Rupanya Dah Lebih 10 Tahun

Wajah SuItanah KeIantan dipujl ramai Sementara itu, menerusi ruangan k0men rata-rata memujl kecantikan SuItanahKeIantan, Nur Diana Petra Abdullah..

” Cantikknya Alhamdulillah terbaiklah, semoga Tuanku & Cik Puan Mahkota KeIantan selalu dlm lindungan Allah swt… Aamiin Ya Rabbal Alamin” ” Cantik sekali…Semoga Allah SWT Melindungi dan Merahmati Keluarga D’Raja KeIantan, Aamiin..”

Popular sebagai Shah Rezza, beliau mula aktif berlakon sekitar 80-an dan merupakan pelakon yang terkenal dialog ‘ya salam’ ketika membintangi filem malar segar Ali Setan..

Pemilik nama sebenar Raja Shah Zurin Raja Aman Shah juga merupakan seorang kerabat diraja Kelantan disebelah bondanya manakala Perak disebelah Ayahandanya..

 

Menerusi satu perkongsian di Instagram, Shah Rezza telah berkongsi gambar SuItanah KeIantan, Nur Diana Petra Abdullah..

 

 

Menurut Shah Rezza, SuItanah Nur Diana Petra Abdullah dan SuItan KeIantan, SuItan Muhammad Faris Petra sebenarnya telah berkahwin pada September 2010 ” Sembah Tahniah ke sisi SuItanah Nur Diana Petra Abdullah yang telah diisytiharkan sebagai Duli Yang Maha Mulia SuItanah Kelantan. ” DYMM SuItanah telah berkahwin dengan KDYMM SuItan Muhammad V pada September 2010.

” Ini adalah kali Kedua Negeri Kelantan Darul Naim mempunyai Permaisuri yang bergelar SuItanah selepas SuItanah Zainab iaitu Permaisuri kepada KDYMM SuItan Muhammad IV ( 1899-1920 )” tulis Shah Reza.

Sementara itu menerusi ruangan komen, rata-rata mengesahkan perkara itu memandangkan maklumat itu dikongsi oleh Shah Reza yang merupakan individu terdekat dengan kerabat Diraja Kelantan.

Untuk info, bonda Shah Rezza, Tengku Salwani binti Almarhum SuItan Yahaya Petra merupakan anakanda kepada Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Ag0ng VI.

Datuk Seri Shah Rezza juga merupakan sepupu kepada SuItan Kelantan sekarang, KDYMM SuItan Muhammad Ke-V..

Beliau juga adalah anak saudara kepada DYAM Raja Puan Muda Perak Raja Nor Mahani binti Raja Shahar Shah iaitu isteri kepada DYAM Raja Dihilir Perak.

Sumber:utusan dan bharian, via https://www.lamanhiburan.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*