“Dia mengaku Krabat kepada suItan..” Pelakon tvntut RM8.58juta, ditlpu artis veteran

Effa Nareesha mendkwa dia dan suaminya diberikan tugasan oleh pasangan berkenaan bagi menguruskan kertas heritage (warisan) bernilai 5 bilion Euro (RM22.01 bilion) di London, baru-baru ini.

“Kami diam4nahkan untuk ke London bagi menyelesaikan kerja mereka untuk urusan bank kerana suami saya mempunyai kenalan di sana dan pegvamnya yang selesaikan hal itu. Semasa kami berada di sana, pasangan terbabit sudah pulang ke Malaysia.

“Tiba-tiba selang dua minggu lepas itu, dia yang membahasakan dirinya Ayahanda mahu lepas tangan dan mengaku dah tiada apa-apa hubungan dengan isterinya yang dipanggil Bonda,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, pelakon terbabit mahu lepas tangan dan tak mahu ambil tahu lagi berkenaan perkara itu. “Mana boleh begitu. Semasa di London dia adalah ‘mastermind’ tiba-tiba nak lepas tangan. Kami yang dah buat kerja di London apa cerita?

“Sebenarnya Bonda mengaku dia adalah kerabat kepada Sultan di sebuah negeri. Dia meng4ku dia kononnya pemegang am4nah bagi h4rta pus4ka kerabat diraja negeri itu.

“Bonda menunjukkan d0kumen sebuah bank di Geneva dengan jumlah harta sebanyak 5 bilion Euro,” katanya. Effa berkata, mereka bersangka baik dan berfikiran p0sitif bahawa tidak mungkin artis senior itu ingin menlpu.

“Tak mungkin dia ber4ni menjadi sc4mmer. Tapi sangkaan kami salah.

Kami menandatangani surat perjanjian bagi membawa pasangan ini ke London dan seterusnya ke bank terbabit bagi menyelesaikan harta berkenaan seperti mana yang dinyatakan. “Bagaimanapun Ketua Pegawai 0perasi di bank terbabit memaklumkan bahawa dokumen itu adalah plsu,” katanya. Effa dan suaminya membuat laporan p0lis dan melantik pegvam bagi menuntut segala ganti rugi yang sudah dikeluarkan untuk urusan terbabit.

“Ia termaktub dalam surat perjanjian yang menyatakan segala k0s perbelanjaan akan dibayar dengan gandaan 10 kali.

Jumlah tuntutan kami sebanyak RM858,000. “Jika 10 gndaan lebih kurang RM8.58 juta. Kami melakukan sedemikian kerana pelakon terbabit sudah melarlkan diri dari kami.

“Oleh sebab itu kami vir4lkan mereka. Pelakon terbabit ggal dihubungi kerana sudah bertukar nombor. Kami vir4lkan untuk bantu yang lain,” katanya.

Sumber Hmetro.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*