“Itu kemahuan dia, saya takvt…” – gen4p 10 tahun perkhwin tak sngka peIakon Yusry dedh perubahan istrinya.

Pengarah dan pelakon terkenal, Yusry KRU atau nama sebenarnya Datuk Yusry Abdul Halim memaklumkan penghijrahan yang dilakukan oleh isterinya, Datin Lisa Surihani disebabkan Allah dan bukan pksaan daripada dirinya sebagai suami. .

 

Kata Yusry, tiada apa-apa manfaat atau kebaikan jika penghijrahan yang dilakukan atas suruhan suami dimana seorang isteri perlu berniat untuk melakukan perub4han hanya kerana Allah taala.

“Itu adalah kemahuan dia dan tiada gunanya kalau awak buat sesuatu tu bukan kerana Allah SWT..

 

 

Kalau dia pakai tdung sebab suami suruh buat apa? “Jadi itu yang dia nak dan buat ini kerana Allah, jadi saya restu itu je saya tidak pernah berkata…eh pakai ini pakai itu buat ini jangan buat itu,” katanya…

 

Jelas pengarah yang berusia 49 tahun itu lagi, perubahan Lisa yang sudah menvtup avrat dengan sempurna dilakukannya sejak mereka sekeluarga selesai mengerjakan umrah yang lalu…

Terdahulu, Lisa menjadi bualan netlzen di media soslal yang kagum dengan penghijrahannya. .

 

 

Malah, rata-rata netlzen memvji perubahan Lisa yang semakin berusaha menimba ilmu dan mendekatkan diri pada Sang Pencipta sekali gus dapat memperbaiki diri sebagai hambaNya….

 

 

Lisa Surihani takvt terleka dengan pujian. Bukan mudah untuk istiqamah, pelakon Datin Lisa Surihani mengakui berasa takvt sekiranya dirinya dihujani dengan pujian ramai tentang penghijrahannya.

Dugaan boleh hadir dengan cara yang positif seperti pujian dan enggan dirinya hanyvt dalam lautan kata-kata posltif yang diberikan umum..

 

“Antara dugaan yang dilalui ialah berbentuk posltif, Bila orang mendoakan, kita aminkan dan akan berbalik kepada mereka bergnda.

“Namun, jika orang mula memuji, saya takvt. Walaupun posltif, tetapi perkara itu mampu melahlrkan sifat sum’ah iaitu suka dengan pujian,” katanya dalam sebuah program hiburan malam tadi.

“Lumr4h manusia suka dengan pujlan tetapi kadang-kadang kita boleh terlupa dan rasa seronoknya apabila dipujl orang lain.

“Apapun, mereka yang berhijrah perlu sentiasa ingat semuanya datang daripada Allah, muhasabah diri dan ingat niat asal kita. “Untuk kekal istiqamah ini sebenarnya agak mencabar dan ada macam-macam perkara yang boleh memb0lak-balikkan h4ti kita. Sama-sama kita mendoakan sesama sendiri,” ujarnya.

Sumber : tambahkeju

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*