“Jlwa Saya Remvk Apabila Dapat Tahu” Dikurniakan 3 Anak, Ket4bahan Catriona Ross Menerima Takdir 8 Tahun

Pelakon Catriona Ross berkongsi kisahnya mengh4dapi saat-saat svkar apabila anak keduanya, Jammal Raess dis4hkan Austlsme di usia 2 tahun.

Berkongsi kembali kisah 8 tahun lalu dalam sebuah temu bual, Catriona bercerita mengenai perasaanya ketika mendapat tahu anaknya disahkan Autlsme n0nverbal (tidak boleh bercakap lebih daripada beberapa perkataan) oleh p4kar.“Ketika mula dapat tahu, penlngnya saya hanya tuhan sahaja tahu.

Jiwa saya remvk apabila dapat tahu anak saya Autlsme. “Saya buat temu janji dengan beberapa pkar dan berjumpa p4kar yang pertama dan pkar mengesahkan anak saya autlsme selepas buat pemerlksaan.

“Ketika itu saya rasa lutvt saya lem4h sangat sedangkan saya sedang duduk dan saya rasa nak reb4h. Saya pandang suami, suara saya tiba-tiba ‘sayang, saya tak boleh bernfas’. “Saya ingat lagi saat itu, ingatkan saya duduk dah okey.

Saya pandang suami dan cakap ‘saya tiada nfas’, suami saya minta saya sabar, dan saya ingat saya cakap ‘I think I’m gonna dle,” kongsi Catriona. Tidak berptus asa dan mahu puaskan h4ti, Catriona mengjak suami berjumpa dengan pkar lain namun tetap keputusannya sama.

“Bila dengar keputusan itu, saya akui ia takdir saya. “Pada hari pertama, saya nangls sepuas-puasnya sebab ia bukanlah sesuatu yang kita mahukan ap4tah lagi bila saya rasa saya dah lakukan yang terbaik sebagai seorang ibu,”.

Menerusi temu bual itu, Catriona juga mendedahkan dia selalu bertanyakan kepada sahabatnya yang juga seorang pelakon iaitu Zarina Zainuddin bagaimana untuk berhadapan dengan anak autlsme ini.

“Nasib baik ada seoarang kakak yang saya sangat sayang dan berterima kasih sampai sekarang. “Saya juga ada menghubungi Fynn Jamal lapan tahun lalu untuk bertanyakan tentang autlsme.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Cat Ross (@catrionabrianross)

“Dua insan inilah yang beri banyak info sekali gus membuatkan siapa diri saya sekarang yang sangat terbuka, ber4ni dan kuat,” ujarnya.

Catriona juga bersyukur kini Raess boleh berdikari seperti menguruskan diri sendiri biarpun tidak boleh bercakap dengan baik.

“Mudah-mudah Raess lebih berdikari dan mengurus diri sebab sekarang saya tak rlsau apabila dia mandi dan pakai baju walaupun kadang-kadang pakai baju terbalik.

Sumber yt twodrama dan xtra.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*