Untung Dapat Suami PU Haris, “Saya Rasa Ramai Cembvru Dgn Perjalanan Hidup Saya..”- Neelofa

Selebriti dan usahawan ters0hor, Noor Neelofa mendedahkan dirinya berasa untung apabila mendapat suami yang sentiasa memberi tunjuk ajar, nasihat dan teguran buat dirinya dalam mejadi seorang isteri dan Muslimah sejati..

Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd Noor berkata, kehadiran suami, Haris Ismail telah melengk4pkan segala kekurangan dalam dirinya selama ini. Dan, maslng-maslng mempunyai peranan untuk saling melengkapi kelem4han hidup berpasangan..

 

“Saya bukan seorang yang semua perkara boleh buat dengan baik. Macam dengan suami pun, kalau ada perkara yang tak sefahaman itu n0rmal. Jadi, kita cuba perb4iki semula..

 

“Kita kena ada perasaan sebegitu tapi kalau kita sendiri yang macam nak kebahagiaan seorang sahaja, sampai kesudah tak ada titlk pertemuan di tengah-tengah,”ujar selebriti berusia 33 tahun itu. Dalam pada itu, Neelofa memujl dan suka cara teguran yang diberikan oleh suami terhadap dirinya apabila melakukan kesil4pan, lebih-lebih lagi Haris seorang yang sangat teliti.

“Haris ini nmpak saja macam itu, tapi sekecil-kecil perkara pun dia memang sangat teliti. C0ntohnya, cara saya duduk depan dia, cara saya jawab mesej dia. Dia sangat pentlngkan adab dan akhl4k. Kalau dalam mesyuarat, cara saya duduk, jawab soalan, dia akan tegur. “Dia kata, kalau kita kurang ilmu dalam sesuatu perkara, kita kena tunjuk adab dan akhl4k yang baik.”ujar Neelofa. Neelofa berkata, kemanisan berumah tangga itu dapat dilihat apabila suami sering memberi teguran terhadap dirinya apabila tiada sesiapa yang ada berhampiran mereka berdua.

“Dia akan tegur bila dah tak ada orang. Manisnya di situ. Dia juga tak jemu menegur, kalau saya memang dah penat nak buat macam itu. Benda yang sama dia boleh tegur berpuluh-puluh kali. Jadi, saya pun lebih peka selepas ini,”katanya lagi. Mengulas lanjut mengenai kehidupannya kini, Neelofa mengatakan terdapat sedikit sebanyak terdapat perubahan terutama dengan kehadiran anak lelaki bernama Muhammad Bilal serta bergelar seorang usahawan.

“Saya rasa ramai yang cemburu perjalanan hidup saya. Banyak orang yang mungkin terlalu awal kahwin atau lewat dapat anak.

Saya rasa syukur, alhamdulillah, Allah bagi perjalanan hidup saya yang agak seimbang. “Sekarang ni dah banyak masa di rumah, saya rasa berpuas hati dengan apa yang saya buat dulu.

Kalau dulu saya berikan sepenuhnya dan buat sikit-sikit saja mesti sekarang saya masih nak lagi. Saya tak rasa terlambat pun dengan apa yang saya dapat sekarang. Kawan saya yang dah kahwin empat tahun lepas dan dah ada anak saya rasa macam boleh ikut jejak dia.

Sumber:malaysiaku tercinta

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*