(Video) “Takde doa lain ke..?” Ramai p3lik pegawai agama doa tambah isteri secara berjemaah

Baru-baru ini, tul4r sebuah video memaparkan seorang lndividu dipercayai pegawai Jab4tan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) yang berselor0h ketika membaca doa dalam majlis terttup anjuran jabatan berkenaan.

Menerusi video dimuat naik semula pengguna Twitter dikenali @RajaMohdShahrim, dilihat seorang lelaki bersongk0k berdoa secara berjemaah memohon agar diberikan rezeki yang mencur4h bagi melayari bahter kehidupan selain menambah isteri lebih daripada seorang.

Lebih mengejvtkan, pegawai berkenaan dalam doanya memohon kepada Allah agar jabatan islam menjadi jabatan yang terbaik serta melahlrkan suami yang paling ramai poIig4mi pada jabatan tersebut.

Biar betul doa macam tu?

Doa tersebut diIakukan secara berjemaan dan ternyata ia diaminkan oleh ramai lndividu hadir sehingga mengvndang kritlkan netlzen.

Sementara itu Pengarah Jawi, Datuk Mohd Ajib Ismail berkata, siasatan mendapati bacaan doa tersebut adalah di luar daripada teks doa yang telah ditetapkan pihak penganjur.

“Justeru tind4kan nasihat dan tegvran telah diberikan terhadap pegawai berkenaan yang merupakan Ketua Imam di salah sebuah masjid di Wilayah Persekutuan agar mematuhi garis panduan dan teks doa yang ditentukan oleh pihak Jawi pada masa akan datang,” katanya.

Ia adalah bagi memastikan profesionalisme pegawai dalam melaksanakan tugasan agar imej sesebuah institusi Islam sentiasa terpelihara.

Sumber: Twitter @RajaMohdShahrim, Sinar Harian (Norafiza Jaafar)

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*