‘Nurse’ dedah permintaan terakhir Sarah sebelum masuk ke ICU

Pemergian penyanyi terkenal, Siti Sarah Raissuddin kerana C0vid-19 sememangya sangat memberi kesedaran kepada semua tentang bah4yanya wab4k m4ut ini.

Siapa sangka, seorang isteri dan ibu yang pada awalnya sihat dan menjalani momen kehamiIan bersama keluarga terpksa dikejarkan ke hospit4l kerana kadar 0ksigen dalam badan menurun sehingga membawa kepada kem4tian.

Apa yang membuatkan peminat industri seni Tanah Air begitu seb4k dengan kepulangannya ke negara abadi itu adalah pelbagai kebaikkan yang dilakukan semasa hayatnya ‘dib0ngkar’ sehingga membuatkan ramai cembvru dengan pemergiannya yang cukup istimewa.

Nak berwudhuk

Menerusi satu perk0ngsian dari seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @asyhsfri, dia telah memuat naik kembali beberapa komen yang diperoleh daripada seorang lagi pengguna aplikasi tersebut yang mengakui bahawa dia antara jururawat yang memantau Siti Sarah di dalam w4d sewaktu dimasukkan ke h0spital.

 

Dalam perk0ngsian tersebut, beberapa warganet telah pengalamannya ketika merawat penyanyi terkenal itu sewaktu allahyrham masih lagi sedar.

Menurut pengguna yang memakai nama akaun @Missylia, dia memaklumkan yang permintaan Siti Sarah sebelum dibawa ke Unit Rawatan Rapi (ICU) bagi ditidurkan adalah ingin berwuduk bagi menunaikan solat Subuh.

Ketika itu allahyrham masih lagi sedar dan boleh bercakap sebelum dibawa ke ICU untuk ditidurkan.

Sentiasa ucap terima kasih & minta maaf susahkan

Tambahnya, Siti Sarah mesra dan sentiasa mengucapkan terima kasih serta meminta maaf kepada jururawat setiap kali memerlukan pertolongan. Hal tersebut merupakan perkara yang jarang dituturkan pes4kit ketika didalam w4d.

Struggle cuba selamatkan Sarah

Tak tahu khabar b4yi lagi

Walau bagaimanapun, ketika ditanya berkenaan dengan keadaan b4yi Siti Sarah yang dilahirkan secara pramatang, jururawat tersebut menjelaskan yang mereka tidak mengetahui hal tersebut dan meminta orang ramai menanti sendiri perkhabaran daripada waris.

Pemergian yang dicembvrui

Sehubungan dengan perk0ngsian tersebut, rata-rata warganet telah meninggaIkan komen dengan memuji allahyrham yang tetap ingat tentang ibadah walaupun sedang berada dalam keadaan genting.

Mereka juga mengakui Siti Sarah beruntung mendapat syahid kerana meninggaI dunia selepas bersaIin zuriat tercinta.

Semoga kita dapat iktibar dari apa yang berlaku

Masih lagi gigih beribadah walaupun menahan s4kit

Allahuakbar, seb4k!

Walau bagaimanapun, akaun TikTok jururawat tersebut berada dalam mood private dan tidak dapat mengenalpasti individu yang sudi berk0ngsi penglaman berharga itu.

Sumber: TikTok @asyhsfr

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*