“Saya tak nak dijul4ng lebih2, cukuplah ucap terima kasih..” – Abang Viva

Wira banjir yang tular di media sosial, Azwan Omar atau lebih dikenali sebagai ‘Abang Viva’ mengakui tidak mahu dijul4ng berlebih-lebihan serta menolak sebarang pemberi4n sumbang4n berunsur pemasaran.

Menurut laporan Utusan Online, lelaki berusia 29 tahun itu hanya berbesar hati sekiranya menerima sumbangan daripada pihak yang ikhlas tanpa meletakk4n sebarang syarat.

“Kalau nak bagi ikhlas, insya-Allah saya akan terima. Jika nak bagi untuk memprom0sikan sesuatu barangan memang saya tak nak.

“Saya menolong mangs4 banjir di Puchong dan Shah Alam, Selangor serta Temerloh, Pahang bukan minta simp4ti atau m3nagih kereta baharu atau sebagainya. Saya buat ini adalah ikhlas kerana ingin menolong mereka dalam kesusah4n.

“Saya juga tidak mahu dijul4ng berlebih-lebihan, cukuplah mangs4 banjir mengucapkan terima kasih itu sudah memadai.

“Saya cukup selesa dengan kehidupan sekarang serta kereta Perodua Viva yang saya miliki,” katanya menerusi laporan eksklusif tersebut.

Selain itu, Azwan memaklumkan dia dihubungi pihak Perodua ketika berada di Shah Alam namun tiada sebarang perbincang4n diadakan selain daripada seorang usahawan yang berhasrat untuk menghadiahk4nnya sebuah kereta.

Saya belum buat sebarang kata pvtus sewaktu mereka menghubungi kerana ketika itu saya sedang membantu mangs4 banjir. Tengoklah dalam beberapa hari ini jika mereka menghubungi semula saya,” ujarnya.

Terdahulu, kisah anak bongsu daripada empat beradik itu menjadi perhatian apabila membawa sebuat bot dengan menggunakan kereta Perodua Viva dari Melaka untuk menyelamatkan dan membantu m4ngsa banjir.

Mengikut perancangan asal, Azwan ke Puchong untuk membantu kakaknya namun nek4d menghulurkan pertolongan kepada mangs4 lain tanpa mengharapk4n sebarang p0pulariti.

Sumber: Utusan Online (Amran Mulup) , Facebook Melaka Hari Ini

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*