Gara-gara meneran terlalu kuat ketika ber4k, lelaki ini meninggaI dunia akibat ser@ngan j4ntung

Seorang lelaki berusia 72 tahun meninggaI dunia akibat ser@ngan j4ntung akibat meneran terlalu kuat ketika sedang membuang air besar.

Difahamkan, warga emas bernama Zhu dari Wenzhou, Zhejiang, China itu sememangnya mempunyai sejarah peny4kit j4ntung dan dar@h tinggi.

Insid3n itu berlaku pada 7 Januari 2020 dan Zhu mengalami sembeIit selepas tiga hari tidak membuang air besar sehingga pada malam kejadian dia sudah tidak dapat bertahan lagi, terus pergi ke tandas.

Namun, ketika melakukan ‘pelaburan’ itu, Zhu pengs4n dan dikej@rkan ke hospitaI oleh ahli keluarganya sebelum m@ngsa disahkan meninggaI dunia.

Menurut doktor, Zhu meneran terlalu kuat ketika membuang yang membawa kepada punca dia terkena ser4ngan j4ntung secara tiba-tiba sehingga m4ti.

Malah katanya, apabila seseorang itu meneran terlalu kuat boleh menyebabkan tek@nan dalam badan meningkat sehingga menjejaskan saraf, menyebabkan tahap degup4n j4ntung serta tek4nan dar4h turun secara mendad4k yang kemudian membawa kepada ser4ngan sakit j@ntung.

Sumber: Oriental DailyWorld of Buzz via TR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*