‘Selagi Ada Kudrat..’ – KehiIangan Kekal M!steri, Abang Tak Put0s Asa Cari Acap

Kehilangan Mohammad Ashraf atau lebih dikenali Acap yang hiIang sejak 23 Mac lalu masih lagi dijalankan. Kehil4ngan setahun lebih yang lalu masih kekal m!steri apabila peserta Gopeng Ultra Trail 2019 itu tidak dapat ditemui sehingga ke hari ini.

Walau bagaimanapun abang kepada Acap, Mohd Zahiruddin masih tidak pernah berhenti mencari dan berdoa agar adiknya ditemui semula.

Kasih sayang ibu penguat semangat.

Keluarga Acap tidak pernah berhenti berdoa untuk memohon petunjuk dan meneruskan usaha penc@riannya.

Kata-kata semangat serta sokongan semua menjadi faktor utama kami dalam meneruskan misi. Selagi ada kudrat, ruang masa dan waktu, kesihatan, saya akan cuba teruskan usaha mencarinya.

Acap pula boleh dikatakan anak yang rapat dengan keluarga, jadi kehil4ngannya sangat terasa. Sepanjang penc@rian, saya juga berdoa semoga k3s yang sebegini tidak men!mpa kepada orang lain dan tidak ada lagi ibu yang sed!h, sebab duga@nnya memang berat.

Menurut Mohd Zahiruddin, m!si penc@rian adiknya itu kini diteruskan semula selepas dihentikan buat sementara waktu sebelum ini kerana akur dengan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Apa yang lebih menguatkan semangatnya untuk meneruskan m!si penc@rian itu adalalah kerana kasih seorang ibu kepada anak.

Sebelum ini, 0perasi pencarian bergantung pada keadaan iaitu dua hingga tiga kali dilakukan dalam sebulan. 0perasi pencarian sebelum ini diIakukan oleh beberapa kumpulan tetapi buat masa ini kita mempunyai kira-kira sepuluh orang dalam satu kumpulan.

Masih kekal mist3ri

Sehingga kini tiada tanda positif dan usaha pencarian masih yang diIakukan namun mereka tetap tidak berput0s asa

Sepanjang pencarian ini juga kami cuba menjejak barang-barang perib@di tetapi sehingga kini kita masih tidak berjumpa walaupun satu barang dan itu yang menjadi mister!.

Kebanyakan k3s m4ngsa hiIang ditemui di laluan yang sudah berkali-kali dilalui semasa 0perasi dan ditemui tidak jauh dari kawasan, jadi kita menggunakan alternatif yang sama untuk ulang pencarian walaupun hanya sekadar r0ndaan pada ‘tr@ck’ yang dia lalui.

0perasi mencari dan menyeIamat (SAR) yang dijalankan pelbagai pihak termasuk b0mba, p0lis, sukareIawan, rakan dan keluarga dihentikan hampir sebulan kemudian.

Sumber : Harian Metro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*