“Saya tak sangka kata-katanya itu nasihat terakhir daripadanya sebelum dia reb@h

“KETIKA di h0spital abang menep0k belakang badan saya dan beritahu supaya menjadi lelaki yang kuat kerana selepas ini saya yang akan menjadi ketua keluarga..

“Saya tak sangka kata-katanya itu nasihat terakhir daripadanya sebelum dia reb@h selepas kira-kira satu jam selesai menguruskan pengebvmian ibu,” kata Mohd Shari Saidin, 33, yang kehiIangan abang sulungnya Shuhaimi Saidin, 43, di kediaman mereka di Felcra Lubuk Sireh, Padang Besar, ak!bat s3sak nafas selepas sejam jen4zah ibu mereka, Ishah Kasa, 65, dikebvmikan, Sabtu lalu.

Menurutnya, kej4dian berIaku merunton hati mereka sekeluarga kerana bukan saja kehiIangan ibu malah abang tersayang pada hari yang sama.

Mohd Shari berkata, arw4h abang sulungnya itu seorang yang penyayang dan seorang bertanggungjawab terhadap keperluan arw4h ibu serta hubungan mereka amat rapat.

Anak keempat dari enam beradik itu berkata, ketika jen4zah ibu mereka masih di hospital, arwah abangnya sempat menasihatinya supaya menjadi ketua keluarga yang kuat selepas pemergi@n ibunya.

“Ibu sebelum itu dis4hkan men!nggaldunia pada Jumaat petang, saya seb4k dan terlalu sed!h kerana ibu pergi ketika dia terlantar bersendirian di atas katil dalam w@d,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Mohd Shari berkata, abangnya itu tidak menunjukkan sebarang tanda peIik sebelum pergi dan mereka bersama-sama mengebvmikan jen4zah ibu mereka.

“Sewaktu pengebumian itu, arw4h abang paling berusaha keras dari awal dengan menguruskan mandi jen4zah ibu sehinggalah ke proses pengebvmian.

“Memang dia ada sejarah sakit kenc!ng manis dan d4rah tinggi, tetapi tidak sangka dia men!nggal dunia dalam keadaan begini,” katanya.

Menceritakan detik piIu itu, Mohd Shari berkata, ketika kej4dian Shuhaimi mengadu s4kit d@da dan mengatakan pandangannya bertukar gelap sebelum reb@h pada jam 11.30 pagi.

“Sewaktu tiba ke h0spital, d0ktor berusaha sedaya upaya menyel4matkannya namun Allah lebih sayangkan dia.

“Arw4h abang men!nggalkan isteri yang bekerja di sebuah sekolah di Perak bersama empat anak berusia antara empat hingga 17 tahun.

“Mudah mudahan urusan keluarga abang dipermudahkan selepas ini,” katanya.

Jen4zah Shuhaimi dikebvmikan pada jam 6 petang hari sama berhampiran kub0r arw4h ibunya di Tanah Perkub0ran Felcra Lubuk Sireh, Padang Besar.

Sumber: Hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*