Duit disaIahguna, Uncle Kentang nekad tak beri bantuan ‘c@sh’ dekat orang susah

Tind4kan Kuan Chee Heng atau Uncle Kentang yang sering menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan sering mendapat pujian dan menjadi inspirasi buat ramai orang.

Tiada lagi bantuan berbentuk wang tunai.

Walau bagaimanapun, masih ada individu yang tidak bertanggungjawab mengambil kesempatan diatas kebaikkan yang telah diberi.

Oleh sebab itu, menerusi Facebook Uncle Kentang, dia telah memut0skan untuk tidak lagi menyalurkan bantuan berbentuk wang tunai kepada mereka yang hidup susah atas dasar beberapa faktor.

Bagi duit dekat suami penag!h

H4l ini susulan daripada beberapa k3s penyaIahgunaan wang bantuan yang diceritakan sendiri oleh Kuan Chee Heng menerusi Facebooknya sebelum ini.

Ada diatara mereka yang meng4du hidup susah namun menggunakan wang yang dikutip menerusi Facebook untuk diberikan kepada suami yang menang!h d4d4h.

T!pu akaun bank

Ada juga yang suka menjaja cerita s3dih untuk mendapatkan bantuan sehingga Uncle Kentang sendiri terp4ksa menghubungi pihak bank serta individu tersebut untuk mengetahui hal sebenar.

Nekad ambil keputusan

Sehubungan dengan itu, Uncle Kentang nekad untuk tidak lagi menghulurkan bantuan berbentuk wang tunai kepada golongan susah dan hanya barangan keperluan yang akan diberikan untuk meringankan beb@n mereka.

Ramai sangat ambil jalan mudah

Susulan daripada perkongsian tersebut, rata-rata warganet telah menzahirkan sokongan diatas tind4kan Uncle Kentang. H4l ini bagi memberi pengajaran kepada mereka yang mengambil kesempatan terhadap niat murni tersebut.

Sumber: Kuan Chee Heng

Via OMM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*