“Tak boleh terima lagi, cari negara ketiga lain buat peIarian R0hingya.” -Ismail Sabri

lsu peIarian,R0hingya yang kerap kali dibahaskan sejak kebelakangan ini dilihat agak ser!us selepas kedatangan mereka yang semakin ramai di Malaysia.

Pelarian R0hingya ini juga turut semakin ramai sehingga mempunya penempatan tersendiri di beberapa tempat dalam negara ini.

Tak boleh terima peIarian lagi.

Oleh sebab itu, Menteri Kanan Keselamatan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob telah menyatakan pendirian bahawa negara tidak akan lagi menerima peIarian tersebut.

Hal ini disuarakan kepada Mr. Thomas Albrecht, wakil Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu mengenai Pelarian (UNHCR) menerusi perbincangan mengenai pelarian Roh!ngya semalam.

Cari negara lain

Dalam kenyataan yang ditulis di akaun Facebook rasminya, Ismail Sabri telah memaklumkan bahawa Malaysia tidak boleh menerima pelarian tersebut lagi dan meminta agar pihak UNHCR untuk mencari negara ketiga lain bagi peIarian Roh!ngya ini

minta,sediakan pelan untuk selesaikan Isu ini

Dalam pada itu, Datuk Sri Ismail Sabri turut meminta agar pihak UNHCR menyediakan pelan jangka sederhana dan jangka panjang untuk selesaikan lsu Roh!ngya di Malaysia.

Sumber: Ismail Sabri Yaakob

Via OMM

Teka-Teki Sudah BerakhirLaudya Cynthia Bella, Engku Emran Sah berc3rai

Terlepas sebut nama Hawa di Melet0p, ini jawab Zizan tentang ‘kembar’ Neelofa…

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*