“Family p4ksa teruskan majlis” – Pengantin Lelaki M4Tl 2 Hari Lepas Kahwin, Lebih 250 Sah Positif Dalam Seminggu.

Hanya sempat bergeIar isteri kurang dari seminggu, seorang wanita dari India terp4ksa menerima kenyataan suaminya sudah men!nggal dunia ak!bat C0vid-19. Kenyataan itu harus diteIan selepas pasangan itu meIanggar perintah berkur0ng di negara berkenaan demi untuk melangsungkan majlis perkahwinan besar-besaran.

Menurut USA Todayseorang pengantin lelaki berusia 30 tahun disahkan men!nggal dunia dan menjadi peny3bar C0vid-19 yang telah menj4ngkiti 80 orang tetamu mereka yang hadir.

Majlis besar-besaran itu berlangsung pada 15 Jun lepas dengan kehadiran lebih 360 tetamu di Paliganj. Keluarga pengantin lelaki tersebut juga dilap0rkan tetap bertegas untuk meneruskan majlis meskipun dia mengaIami dem@m pan@s sebelum itu kerana tidak mahu menangg0ng kervgian jika ia dibatalkan

Walaupun dia (pengantin lelaki) berasa kurang sihat pada 14 Jun dan mahu majlis ditangg0hkan namun ketua keluarga kedua-dua pihak tidak bersetuju, dengan aIasan akan mengal@mi kervgian yang sangat besar.”

Pada hari perkahwinannya, suhu badan dia dilap0rkan sangat tinggi dan ramai sanak saudara mula berasa ris@u serta turut berharap ianya tiada kena mengena dengan C0vid-19. Pihak keluarga dikatakan telah memberi ubat jenis panad0l kepada lelaki tersebut namun keadaannya menjadi semakin ter0k selepas itu.

Menurut New York Post, lelaki itu dilap0rkan men!nggal dunia dua hari kemudian ketika dalam perjalanan ke h0spital namun m4yatnya telah dib@kar sebelum sempat pihak berkuasa menjalankan uji@n C0vid-19 ke atasnya

Bagaimanapun, dia dipercayai menjadi penyebar utama v1rus itu di kawasan terb@bit apabila hampir 300 individu disahkan positif hanya seminggu selepas majlis itu berlangsung.

Kampung itu kini ditutup dan dikawal ketat daripada mana-mana individu yang mahu masuk atau keluar dari situ. Jurucakap pihak berkuasa di bandar itu berkata

“Keutamaan kami sekarang adalah untuk mencegah jangk!tan ini dan put0skan rantaian.”

Pengantin perempuan itu bagaimanapun dilap0rkan neg4tif C0vid-19. Kebanyakan tetamu mereka terdiri daripada kakitangan sekolah, guru dan murid-murid kerana bapa pengantin lelaki merupakan seorang guru.

Sumber:LM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*