Keadaan BAYl dic@mpak dari tingkap stabiI

KEADAAN b@yi lelaki yang dipercayai dic4mpak sebaik dilahirkan oleh seorang remaja perempuan sebelum terjat0h di bumbung rumah teres dua tingkat di Taman Seri Dermawan, Bercham, Ipoh, semalam dilap0rkan stabil.

Ketua P0lis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner A Asmadi Abdul Aziz berkata, bayi berkenaan yang sebelum ini berada dalam keadaan krit!kal dirawat di Unit Rawatan Rapi Neonatal, Kompleks Wanita, Kanak-Kanak dan Kardiologi, H0spital Raja Permaisuri Bainun (HRPB).

Sebelum ini b@yi itu dalam keadaan krit!kal dan diberikan bantuan pernaf@san. Ketika ini dia dilap0rkan stabil.

“Ibu b@yi yang berumur 16 tahun pula masih menerima rawatan, jadi buat masa ini kita belum menyoal si@sat ibu mngsa untuk mengetahui perkara sebenar kerana tidak mahu dia berasa tert3kan,” katanya.

A Asmadi berkata, hasil s0al si@sat mendapati keluarga susp3k tidak mengetahui kehamiIan remaja berkenaan.

“Ibu susp3k tidak tahu anaknya mengand0ng namun sedar badan susp3k sedikit berisi.

“Ibu susp3k tiada di rumah semasa kej4dian kerana ke pasar manakala bapanya berkerja membawa lori,” katanya.

Beliau berkata, ibu susp3k memberitahu mereka sekeluarga baru berpindah ke Ipoh dari Rawang, Selangor kira-kira sebulan lalu.

A Asmadi berkata, hasil soal si@sat terhadap s4ksi utama iaitu jiran susp3k memaklumkan terdengar bunyi dentuman di bumbung sebelum menjenguk melalui tingkap bilik dan ada melihat b@yi di bumbungnya.

“Jiran kemudian memberitahu isteri dan seterusnya menghubungi p0lis untuk memaklumkan kej4dian,” katanya.

Beliau berkata, susp3k pada awalnya tidak mengaku itu adalah anaknya tetapi selepas did3sak, dia mengangg0k dan memberitahu bapa b@yi itu adalah teman lelakinya yang tinggal di Rawang.

“Susp3k tidak mahu bercakap apa-apa lagi dan banyak menang!s. Susp3k masih dit@han wad kerana mengaIami pend4rahan dan uri masih dalam per0t,” katanya.

Katanya, sias@tan di tempat kej4dian pula mendapati terdapat kesan d4rah pada cadar dan jeriji tingkap bilik susp3k.

“Dipercayai susp3k melahirkan b@yi dalam tandas dan menggunt!ng taIi pusat sendiri,” katanya.

Sebelum ini, media melap0rkan p0lis menerima panggilan mengenai penemuan b@yi itu pada jam 12.35 tengah hari daripada orang awam.

B@yi itu dic4mpak remaja perempuan dari tingkap biliknya yang terletak di belakang rumah berkenaan dengan ketinggian kira-kira sembilan meter.

Sumber Hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*