Isteri terkej0t hamiI! Dah bagi green light suami kahwin lain sebab rasa diri tak sempurna – “Tengok-tengok ada dua garisan”

“BETUL-betul tak sangka sebenarnya yang saya akan pregn@nt juga walaupun dalam keadaan diri macam ni. Semua kuasa Allah.”

Demikian kata seorang wanita yang berkongsi pengalaman dirinya dikurniakan seorang cahaya mata sungguh pun hanya mempunyai sebelah tiub fal0pio dan 0v4ri.

Berkongsi cerita dengan mStar, Nur Ainie Badaruddin berkata, keadaan ini disebabkan dia mend3rita peny4kit ‘ov@rian cyst’, iaitu ketumbvhan di bahagian 0v@ri.

“S4kit ini dikesan masa saya sedang bertunang lagi iaitu dalam penghujung 2014. Ada juga terasa s4kit tapi dengan nature kerja saya masa itu, selagi boleh tahan, cuba tahan.

“Ketika itu saya mula aami l0ya, turun berat badan dan simpt0m yang diaIami wanita mengandung. Per0t pun membunc!t sikit. Hinggalah Mac 2015 bila keadaan makin bur0k, saya dikejarkan ke bahagian kec3masan.

Perkongsian Nur Ainie mengenai pengalamannya yang dimuat naik di Facebook.

“Buat imbasan (sc@n) rupa-rupanya ada ketumbvhan pada 0v@ri. Di sebelah kanan, saiznya 15x20x20 sentimeter manakala di sebelah kiri kecil sikit saiznya,” ujar wanita berusia 25 tahun ini.

Disebabkan keadaan tersebut, menurut Nur Ainie, d0ktor terp4ksa meIakukan pemb3dahan bagi membuang 0v4ri dan tiub fal0pio di sebelah kanan.

“Yang di sebelah kiri, d0ktor hanya buang cyyst sahaja. Saya juga dikhabarkan oleh d0ktor yang peluang untuk hamiI juga 50-50 sebab ada satu saja 0v4ri.

“Saya berterus terang dengan tunang mengenai keadaan diri saya. Saya reda jika dia tak boleh terima… iyalah, lelaki mesti nak zuriat lepas kahwin.

“Tapi Alhamdulillah, dia setia dan tak ambil kisah apa kata orang. Dialah lelaki yang sama dan setia mendampingi saya hingga kini,” ujar penjawat awam ini lagi.

Nur Ainie dan suaminya menunggu selama tiga tahun sebelum dikurniakan putera sulung mereka, minggu lalu.

Tiga tahun menanti kehadiran cahaya mata selepas selamat diijabkabulkan, Nur Ainie berkata dia sama sekali tidak menyangka diberikan anugerah tidak ternilai, iaitu berpeluang merasai pengalaman menjadi seorang ibu.

“Saya dan suami berserah dan tawakal bab anak. Tapi masa dapat tahu pregn@nt hujung tahun lalu, rasa macam tak percaya. Ingatkan lambat peri0d sebab cyyst… saja buat ujian kehamiIan (UPT) sendiri.

Bila saya d0wn, memang pernah ja saya suruh suami kahwin lain, tapi dia tak mahu.

NUR AINIE BADARUDDIN

“Tengok-tengok ada dua garisan. Tiga kali buat pun masih dua garisan. Kami kemudian pergi per!ksa di kIinik… Alhamdulillah syukur saya sah pregn@nt,”ujarnya yang berasal dari Kulim, Kedah.

Berita kehamiIan tersebut sememangnya disambut dengan penuh rasa syukur dan gembira oleh suami dan seluruh keluarga kedua-dua beIah pihak.

“Kalau ikutkan, opah yang paling gembira dan teruja sebab dapat timang cicit ketiga. Opah cakap Allah makbulkan doanya. Ibu mentua pula ucapkan terima kasih berikannya cucu.

Suami Nur Ainie tetap setia di sisinya walaupun mengetahui keadaan kesihatannya sebelum diijabkabulkan.

“Sebelum ini saya mengasuh anak saudara yang kami suami isteri anggap macam anak sendiri. Mungkin berkat daripada situ juga Allah kurniakan rezeki,” ujarnya.

Nur Ainie selamat melahirkan putera sulungnya secara n0rmal pada minggu lalu.

Tidak meny4ngka perkongsiannya menjadi viraI, wanita ini berkata tujuannya adalah untuk memberi semangat kepada wanita senasib agar tidak berput0s asa dan percaya kepada rezeki.

Antara k0men netizen yang turut sama berkongsi kegembiraan dengan kelahiran b@yi sulung Nur Ainie.

“Bila saya d0wn, memang pernah ja saya suruh suami kahwin lain, tapi dia tak mahu. Suami saya selalu cakap ‘orang yang s4kit juga berhak untuk rasa bahagia, bukan asal s4kit ja kita kena tinggalkan dia, bahkan kitalah yang kena support dia’.

“Bagi mereka yang seperti saya atau masih lagi menunggu, kalau ada orang bertanya, tak usah terlalu ris@u. Percayalah pada rezeki dan aturan Allah,” ujarnya mengakhiri bicara.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber mStar