“70 kilometer, 6 jam” – M4yat Wanita Dari Kawasan Pergunungan Dius0ng Naik Motor Untuk Ke Rumah M@yat

Korang ber4ni tak nak bawa may4t naik motor? Tanya siapa-siapa pun memang takde yang ber@ni punyalah.

Tetapi, di sebuah kampung di kawasan pergunungan Bangkok, Thailand seorang lelaki dari pasukan penyelamat telah member@nikan diri membawa seorang m4yat wanita menaiki motor sejauh 70 kilometer untuk ke rumah m4yat.

Pada awalnya identiti wanita itu tidak diketahui tetapi melihat pada pakaiannya, penduduk percaya dia berasal dari suku Mlabri yang tinggal di kawasan pergunungan.

M4yat wanita berkenaan dilap0rkan ditemui di bawah papan apabila dipercayai cuba untuk  menyel!nap masuk ke dalam sebuah pondok simpanan dengan niat untuk mencvri makanan milik petani tempatan.

Pvnca kem4tian wanita yang berusia 70 tahun tersebut didkwa ak!bat ses@k nafas dan may@tnya dijumpai selepas 24 jam.

Ikat m4yat pada motor, 6 jam perjalanan

Susulan itu, petani tempatan meminta bantuan pasukan penyelamat untuk membawa m4yat ke wilayah terdekat. Namun, mereka mengaIami kekangan kenderaan.

Kemudian, seorang petugas penyelamat memut0skan untuk mengikat m4yat itu pada badannya dengan menunggng motosikal sejauh 70 kilometer dan mengambil masa selama 6 jam untuk sampai ke h0spital.

“Ini adalah tugas paling menc@bar yang pernah kami Iakukan dan memerlukan keber@nian untuk meIakukan pekerjaan ini.”

Untuk maklumat, suku Mlabri adalah etnik yang tinggal antara Thailand dan Laos dengan jumlah mereka dilap0rkan hanya 400 orang, lap0r Harian Metro.

Min lalu tanah perkubu0ran pun dah kec0t per0t, inikan pula nak usung naik motor. Tac0d beth0l!

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM