2 Pelajar Sekolah Menengah Di Klang Positif C0vid-19

Terkini, dua orang lagi pelajar dari sekolah menengah di Klang disahkan positif C0vid-19. Ia disahkan  sendiri oleh Pengarah Kesihatan Selangor, Datuk Dr Sha’ari Ngadiman hari ini. Lapor The Star.

Katanya, dia telah memaklumkan haI ini kepada Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah.

Sementara itu,  Pengarah pendidikan Selangor, Izmi Ismail mengatakan bahawa kedua-dua pelajar tersebut telah dikuar4ntin, dan peg@wai-peg@wai Jab4tan Kesihatan negeri telah mengunjungi sekolah tersebut.

Pihak sekolah juga telah sanitasi bilik darjah,” tambahnya..

Sebelum ini, ada beberapa khabar angin tersebar menerusi  WhatsApp mengenai dua k3s di SMK Pendamaran Jaya, pesanan itu menyatakan bahawa guru harus datang lebih awal untuk bersihkan bilik darjah.

Malah, dalam mesej itu juga dijelaskan bahawa tidak ada arahan dari jabatan pendidikan negeri mengenai perlunya mengosongkan sekolah, ibu bapa yang prihatin terhadap keselamatan anak-anak mereka tidak perlu menghantar mereka ke sekolah.

Guru juga diberitahu untuk menghal@ng pelajar dari pergi ke makmal komputer dan sains, serta premis bagi membataskan pergerakan.

Guru juga dinasihatkan untuk tidak membenarkan makan secara berkumpulan, meninggalkan kelas secara kumpulan atau pergi ke tandas secara berpasangan.

Walaubagaimanapun, tidak diketahui bagaimana kedua pelajar itu dijngkiti C0vid-19. Ada juga  sumber mengatakan bahawa terdapat sebilangan besar orang-orang Sabah yang bersekolah di situ.

Pegawai dari Jabatan Kesihatan negeri juga dilihat memasuki kawasan sekolah sekitar tengah hari tadi.</p

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM