Tiada PERMlT Sejak 2017, Aktiviti Sukan ‘R0pe Wing’ Dihentikan Serta Merta

Baru-baru ini tuIar di laman Facebook, mengenai satu lnsiden aktiviti sukan l@sak iaitu ‘r0pe swing’ yang meIibatkan seorang wanita berusia 33 tahun. Mngsa dilap0rkan bergantung pada ketinggian 10 meter sebelum terh3mpas ke atas batu dan jat0h ke dalam sungai.

Ekoran daripada lnsiden itu, Selangor Kini melaporkan ker@jaan negeri telah mengarahkan semua aktiviti hayunan tali tinggi dihentikan serta-merta.

Pernah mendapat arahan p0lis

Menurut kenyataan yang dikeluarkan EXCO Sukan Selangor iaitu Mohd Khairuddin Othman, pihak Majlis Bandaraya Hulu Selangor (MBHS) tidak pernah mengeluarkan Iesen kebenaran kepada penganjur sukan tersebut sejak 2017.

Malah mereka pernah mendapat arahan p0lis untuk menghentikan 0perasi itu tetapi g@gal menurut arahan dan meneruskan aktiviti berkenaan sehingga berIaku kej4dian tidak diing!ni.

Ekoran kemal4ngan pada 27 September yang meIibatkan seorang wanita terh3mpas itu, MBHS telah mengeluarkan n0tis untuk menghentikan aktiviti berkenaan serta serta mengosongkan kawasan berkenaan.

Dihentikan serta merta.

Tambahan, ker@jaan negeri mengarahkan semua aktiviti meIibatkan hayunan tali tinggi dihentikan dengan serta merta.

Kerajaan negeri akan memantau dan mendapatkan perkembangan semasa mngsa iaitu Siti Halijah Abd Rahim. Saya mendoakan supaya beliau kembali sembuh dari keced3raan yang diaIami.

Sumber: Selangor Kini

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

SUMBER OHBULAN