Ibarat Jalani PKP Versi Sendiri, Usaha Rakyat Malaysia EIak C0vid-19 Harus Dipuji

Sudah lebih lapan bulan rakyat Malaysia berp3rang meIawan v1rus C0VID-19 yang menuIar di seluruh dunia. Sepanjang tempoh itu, ternyata orang ramai semakin matang dan bijak mengendalikan situ@si bagi mengelakkan v1rus berkenaan daripada terus mer3bak.

Buktinya menerusi posting yang dimuat naik oleh pengguna Twitter, Facktura menunjukkan situ@si di pus@t beli belah One Utama yang sunyi tanpa pengunjung selepas salah seorang pekerja di situ dikaitkan dengan wab@k tersebut.

Ibarat menjalani PKP versi sendiri, tind4kan ini harus dipuji kerana rata-rata masyarakat mengambil inisiatif untuk mengelakkan diri berada di kawasan sesak dan tumpuan ramai.

Ini juga menunjukkan rakyat sudah mengamalkan penjarakan fizikal dan keluar hanya bila perlu bagi memut0skan rantaian wab@k pandemik tersebut.

Seorang lagi pengguna Twitter, jyKeding juga tidak melepaskan peluang berkongsi keadaan di KL Sentral dan NU Sentral yang selalunya dipenuhi dengan pengunjung.

“Agak kosong lagi ya KL Sentral. Dekat f00dc0urt NU pun masa aku masuk ade dalam tiga empat orang saja pelanggan dalam tu,” tulisnya.

Berpakat ke?

Sementara itu, posting yang dimuat naik oleh AyiemDean di Twitter juga turut memaparkan pus@t beli belah terkemuka, Suria KLCC juga kurang dikunjungi orang ramai.

“Korang semua ni berpakat tak datang Suria KLCC sebab C0VID-19 ke sebab mall ni dah tak relevan dan boring? Aku nak tahu jawapan,” tulisnya.

Tahniah rakyat Malaysia! Sama-sama kita teruskan usaha melawan wab@k ini sehingga ke garisan penamat dan mengamalkan norma baharu dalam kehidupan.

Sumber: Twitter facktura , jyKeding, AyiemDean

Via BD
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia