“Kereta lagi penting” – Budak Setahun M4ut Terper@ngkap Dalam Kereta Sebab Ayah ‘Sayang’ Nak Pecahkan Tingkap

Orang selalu cakap “duit boleh cari, tapi ny4wa tak boleh diganti”. Namun bagi bapa ini lain pula ceritanya…

Bila anak perempuannya yang baru berusia setahun terper@ngkap dalam kereta tengah panas Isnin lalu, bapa berusia 27 tahun ini men0lak pertolongan dari pihak p0lis dan abangnya untuk pec4hkan tingkap sebab dia tak mampu nak r0sakkan kereta barunya, lap0r Las Vegas Sun.

Aircond bukak, budak tu OK.”

Kemudian bila pasangannya telefon syarikat insurans yang tawar untuk hantar tow truck, lelaki bernama Sidney Deal ni suruh pasangannya letak telefon sebab dia tak berkenan dengan harga yang dia perlu bayar.

Mal@ngnya, anaknya, Sayah, yang terper@ngkap dalam kereta ketika cuaca tengah panas terik selama sejam ini dah pun menghembuskan nafasnya yang terakhir bila pihak p0lis tetap pecahkan tingk@p kereta dan tarik Sayah keluar.

Sidney kemudiannya dit@ngkap atas tud0han pend3raan atau pengabaian anak hingga menyebabkan bah@ya ke atas tub0h badan.

Ceritanya, pada Isnin lalu, Sidney telah menelefon pihak p0lis dan memberitahu mereka yang dia secara tak sengaja tertinggal kunci dalam kereta dan anaknya ada di dalam.

Pegawai p0lis tersebut kemudiannya mencadangkan untuk memanggil tukang kunci, tow truck atau pec@hkan t!ngkap tapi lelaki ni tak bersetuju dan minta untuk pinjam telefon pegawai p0lis ni untuk hubungi abangnya.

Lepas beberapa minit, pihak p0lis telah pec@hkan tingkap tersebut dan keluarkan Sayah yang dah tak sedarkan diri. Menurut pegawai itu, dia tak sedar berapa lama masa yang dorang ambil sebelum Sidney akhirnya setuju untuk pec@hkan tingkap keretanya itu.

Sebelum itu, bila abang Sidney tiba di tempat kej4dian, dia cepat-cepat ambil baju, balut tangannya dan dah bersedia nak pec4hkan tingkap sebelum dihaIang oleh Sidney dengan alasan dia tak ada duit nak repair tingkap tersebut.

Dalam kenyataan yang dibuat oleh Sidney, lelaki ini berkata dia tinggalkan anaknya dalam kereta lepas teman wanitanya itu haIau dia dan anaknya untuk keluar dari apartment. Sebab itu dia hidupkan kereta, buka aircond dan tinggalkan anaknya sebentar sebelum sambung gad0h dengan teman wanitanya.

Menurut pihak p0lis, dorang tak pasti berapa lama masa yang diambil untuk yakinkan lelaki ni untuk pec4hkan tingkap tapi dorang percaya kanak-kanak maIang tu dah terper4ngkap dalam kereta lebih dari satu jam.
Sidney turut berkata, anaknya sempat berjalan-jalan di atas kerusi belakang kereta sebelum baring di atas lantai. Lelaki ni ingatkan anaknya tertidur.
Last-last tingkap kereta dia pec4h, anak dia pun tak selamat. Kesiannya budak tu…

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM