Pak Cik Gigih Jual Lepat Pisang Di Jitra Demi Kumpul Wang RM3K Untuk Buat Pembed@han Matanya

Ada yang terp4ksa bergelum@ng dalam kesus4han demi meneruskan hidup. Tiada istilah pen@t, selagi terdaya, selagi ada kudrat, selagi itu mereka akan bekerja demi mencari rezeki yang halal.

Seperti perkongsian oleh seorang gadis, Nuriylia Malek di Twitter mengenai seorang warga emas yang ditemuinya sedang menjual di tepi jalan di Jitra, baru-baru ini.

Dengan kudrat yang masih tersisa, warga emas lebih separuh abad itu masih gigih berdiri menanti peIanggan yang datang membeli kuih jualannya, lepat pisang, pulut udang dan tepung bungkus.

Ketika ditanya, Nuriylia berkata, pak cik tersebut ingin mengumpul wang demi meIunaskan satu hajatnya selama ini iaitu untuk meIakukan pemb3dahan mata supaya penglihatannya lebih jelas ak!bat masaIah kenc!ng manis.

Kata Nuriylia, jumlah pemb3dahan meneIan belanja sebanyak RM3 ribu ringgit namun warga emas itu hanya dapat mengumpul ratusan ringgit hasil dari jualan kuih yang tidak seberapa..

Nak buat pemb3dahan mata..

Rata-rata warganet yang membanjiri ruangan k0men turut menzahirkan rasa simp@ti dan kagum akan kegigihan warga emas itu mencari rezeki tanpa meminta-minta.

Malah, kesedapan kuih-muih yang dijual oleh beliau turut diakui oleh ramai warganet. Kami mendoakan semoga hajat Pak Cik tertunai dan semua urusan dipermudahkan. Amin.

Dah pernah beli, sedap sangat..

Artikel ini diolah & diterbitkan ke Siakap Keli dengan kebenaran dari sumber asal.

Sumber: Twitter @nuriyliamalek

Via sk

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia