Keupayaan PDRM Menjaga Keselamatan Negara Terbant0t, Lebih 10,000 Angg0ta Dikuarantin G@ra-G@ra C0VID 19

Simp@ti dengan nasib fr0ntliners kita…

Baru-baru ni, lap0ran daripada Mnteri Dalam Negeri Datuk Seri Hamzah Zainudin berkata, lebih 10,000 pegawai dan angg0ta p0lis kini dikuar4ntin ak!bat C0VID 19 dan 200 angg0ta pula sedang dir@wat selepas disahkan positif wab@k tersebut.

Menurut Bernama, kadar jngkitan terhadap P0lis Diraja Malaysia (PDRM) yang tinggi ini telah membantutkan keupayaan serta kekuatan pasukan tersebut dalam penugasan menjaga keselamatan dan keamanan negara.

Tambah Hamzah lagi, pasukan p0lis adalah petugas barisan hadapan yang berpotensi besar terd3dah kepada wab@k C0VID 19 kerana mereka berada paling hampir dengan rakyat yang belum dipastikan tahap jangkitannya. Kes!annya p0lis-p0lis kita… 

“Penul4ran wab@k C0VID-19 semakin memb!mbangkan dan ramai petugas barisan hadapan telah terd3dah dengan ris!ko jangk!tan wab@k tersebut.

“Walaupun mereka (p0lis) memakai pelitup muka, penugasan angg0ta polis memerlukan mereka berkomunikasi secara dekat dengan rakyat. Penjarakan sos!al tidak dapat diaplikasikan dengan sempurna dalam menentukan keselamatan dan keamanan negara,” katanya.

Dalam pada itu, terdapat juga angg0ta yang kena bertugas membantu pihak im!gresen untuk halang pencerob0han masuk pendatang tanpa izin.

Oleh itu, beliau menyeru rakyat Malaysia untuk hargai peng0rbanan frontliners dan bersama-sama lawan wabak ini seperti yang dititahkan Yang di-Pertuan Agong.

Penghargaan yang tertinggi patut diberikan kepada PDRM kerana semenjak penularan w@bak ini ramai yang berjuang tanpa menghir@ukan penat lelah masing-masing.

Ramai juga antara mereka yang masih belum pernah berehat atau meluangkan waktu bersama keluarga. Kita sedang ket@ndusan masa dan sekarang bukan waktu untuk berp0litik atau mel0bi sok0ngan terhadap individu tertentu menjadi Perdana Mnteri,” katanya.

Semoga abang dan kakak p0lis kat luar sana tu terus kuat ye! Kita l@wan C0VID 19 sama-sama. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM