Pura-pura Kud0ng Untuk TAGlH Simpati, Pengem!s Ini Rupanya Ada 5 Bangunan Kediaman & Simpanan Hampir 1 Juta

Kelibat peminta sedekah disekitar ibu kota atau bandar-bandar besar bukanlah satu pemandangan yang as!ng lagi. Ia turut menjadi kebiasan apabila wujudnya tangan-tangan yang menghulurkan bantuan kepada golongan ini.

Namun apa yang mengec3wakan ialah apabila sikap pemurah orang ramai ini diambil mudah oleh segelintir pihak, seperti golongan peminta sedekah.

Kej4dian yang berlaku di Mesir memb0ngkar rahs!a seorang wanita apabila dia dilihat berjalan kaki seusai pulang dari meminta sedekah di beberapa wilayah di negara itu.

Perkara itu menimbulkan sy@k wasngka kerana sewaktu dalam ‘waktu kerjanya’ wanita tersebut menggunakan kerusi roda dan kud0ng di bahagian kakinya.

Ternyata tind4kan tersebut hanya dilakukan untuk menag!h simp@ti sahaja.

Sanggup tu meny@mar, nanti diseb@bkan dia seorang, semua peminta sedekah dapat temp!asnya!

Memiliki banyak @set.

Lakonan wanita berusia 57 tahun itu akhirnya terb0ngkar apabila dia berjaya dit@han oleh pihak berkuasa, lap0r Harian Metro. 

Lebih mengej0tkan lagi, pen4hanan tersebut membawa kepada penemuan @set yang dimiliki oleh wanita itu.

Sias@tan menemui peminta sedekah tersebut memiliki lima bangunan kediaman di Gharbia dan Khaliubia. Tidak cukup dengan itu, dia turut memiliki wang berjumlah tiga juta p0und Mesir (RM793,700) di dalam dua akaun bank miliknya.

Banyaknya! Min dah boleh berhenti kerja dah kot!

Wanita itu yang giat menjalankan ‘tugas’ beberapa wilayah di negara itu berjaya memperd@ya pihak berkuasa apabila di dilihat meminta sedekah menggunakan kerusi r0da.

Namun s4ksi yang melihatnya berjalan pulang mengkant0ikan ‘m0dus oper4ndi’ wanita itu.

Lic!k betul ya, duduk saja pun ada banyak duit. Ada sesiapa pernah nampak tak orang macam ni?

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM