“Kau nak adik perempuan aku kan…” – Pengantin lelaki geIabah, duit ‘t0l’ tak lepas nak bersanding

Kalau pergi ke majlis perkahwinan orang Johor, selalunya pasti akan ada situasi dimana pihak pengantin lelaki perlu membayar t0l untuk memasuki rumah pengantin perempuan itu.

Seperti yang rakaman video TikTok yang tular, memaparkan gelagat pihak pengantin perempuan meminta t0l daripada si pengantin lelaki mendapat perhatian netizen.

Nak kawin dengan adik aku kann.

Menerusi akaun TikTok FadlishahO, yang merupakan abang kepada pengantin perempuan menjadi ketua penjaga t0l bagi memut0skan sama ada lepas atau tidak pengantin lelaki nak bersanding.

Takda ‘purple’ tak lepas masuk

Apa yang lucunya, si penjaga t0l ini sengaja menyakat dengan tidak mahu membuka jalan selagi duit t0l tidak mencukupi sehingga membuatkan pengantin lelaki mula tak keruan walaupun sudah beberapa sampul duit diberikan.

 

Video tersebut telah mendapat hampir 40 ribu tontonan, rata-ratanya terhibur melihat gelagat suasana perkahwinan orang Johor ini.

Sebenarnya bukan wang ringgit yang menjadi kira, tetapi adat yang seperti inilah yang selalunya memeriahkan majlis untuk menjadi kenangan indah di kemudian hari.

Sumber : FadlishahO

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*