Lelaki Meny@mar PEGAWAl AADK Nak ‘P0w’ Duit Orang

Ber4ni meny@mar sebagai peg4wai Ag3nsi ANTl D4d4h Kebangsaan (AADK) dan disy@ki meminta wang dari mngsa, 4 lelaki tempatan dit@han p0lis hari ini.

Menerusi Harian Metro, Ketua P0lis Daerah Besut, Superintendan Abdul Rozak Muhammad berkata, penangk4pan itu dilakukan di 3 buah ruumah iaitu di Bukit Keluang, Kampung Raja sekitar jam 7.30 hingga 10 pagi tadi.

Empat lelaki berusia antara 20 hingga 24 tahun itu dit@han untuk membantu sias@tan k3s mengikut Sksyen 170, Kanun Kes3ksaan.”

 

Abdul Rozak berkata, ketika kej4dian semalam seorang peng@du memaklumkan ketika dia bersama 4 orang rakannya berada di Pantai Bukit Keluang tiba-tiba didatangi oleh 4 lelaki ini.

Mereka menaiki kereta Perodua Axia kira-kira jam 2.30 petang. Keempat-empat lelaki ini memperkenalkan diri mereka sebagai pegawai AADK. Siap minta kad pengenalan lagi.

“Susp3k juga bert!ndak meminta wang dari peng@du untuk melepaskan peng@du dan rakannya, tetapi peng@du memberitahu tidak mempunyai wang. Selepas itu susp3k terus beredar.” 

Disebabkan itu, peng@du bert!ndak melap0rkan kepada p0lis berhubung kejdian untuk tind4kan lanjut. Kereta Perodua Axia dan anak kunci kereta turut dir@mpas.

Hasil sias@tan mendapati 2 daripada mereka ada rekod jen4yah Iampau.

“Keempat-empat tangk@pan mengaku terbab!t dalam k3s yang dis!asat. Semua tangk@pan diserahkan kepada Peg@wai Peny!asat untuk tind4kan selanjutnya.” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM