“Ingatkan pen@t” – Berbulan Rasa ‘Benda Bergerak’ Dalam Mata Warga Emas, D0ktor ‘Ch3ck’ Rupanya….

Berbulan-bulan rasa ada ‘benda bergerak’ dalam mata, fikir mungkin itu cuma sekadar kelet!han, tetapi lama kelamaan rasa makin tak selesa.

Amat terkej0t apabila ‘benda bergerak’ yang ada dalam seorang lelaki berusia 60 tahun dari China ini rupa-rupanya ada 20 cac!ng gelang di dalam matanya.

Disebabkan itu, dia terp4ksa dib3dah selepas dia berjumpa d0ktor sebaik menyedari terdapat benda sing di matanya selama beberapa bulan.

Daripada ha!wan boleh sampai ke manusia.

 

Menurut sumber, pemb3dahan itu diIakukan di H0spital Perbandaran Suzhou di wilayah Jiangsu, timur China..

Pes4kit dikenali dengan nama Wan itu mengatakan dia dia meny@ngka masaIah itu ak!bat keIetihan dan tidak menganggapnya ser!us.

Selepas rasa ketidakseIesaan pada matanya itu makin mel@mpau dia terus rujuk ke h0spital berkenaan. Wan dib3dah dan pasuk@n perub@tan berjaya mengeluarkan 20 cac!ng gelang daripada matanya.

Cac!ng jenis ini biasanya memasuki bad@n melalui kuIit atau mul0t dan sebaik masuk ke dalam b@dan, ia boleh bergerak ke 0rgan lain termasuk mata.

Ia akan bert!ndak sebagai paras!t di satu bahagian mata yang dikenali sebagai c0njunct!val s@b. Cac!ng ini jugaboleh berada pada saluran air mata anj!ng, kuc!ng, arnab dan kadang-kadang mata manusia.

Berikutan dengan kej4dian ini, pihak pak@r mengingatkan kepada pmilik haiwan supaya jaga kebersihan haiwan peliharaan kerana paras!t ini boleh berpindah kepada manusia.

Sumber LM

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia