[VIDEO] Detik Cem@s Helikopter Bawa Jant0ng Untuk Pemindahan 0rgan Terhmpas Atas Bumbung Hspital

Jika belum sampai ajal. Seorang pes4kit yang memerlukan jant0ng baharu berjaya menjalani pemb3dahan selepas heIikopter yang membawa 0rgan itu terh3mpas di atas bumbung hspital.

Menurut lap0ran The Sun UK, sebuah helikopter perubatan, AgustaWestland AW109 dirakam sedang hiIang kawalan sebelum mendarat dan terbalik di atas tapak pendaratan di atas sebuah hspital di Los Angeles.

Ketiga-tiga penumpang helikopter dilap0rkan selamat tanpa keced3raan ser!us. Dalam kejdian sekitar 3.15 petang waktu tempatan itu, bilah kipas helikopter dipercayai telah mengh3ntam sebahagian daripada bumbung hspital, menyebabkan serpihan jat0h ke bawah sebelum pes@wat itu terbalik di atas bumbung h0spital.

Pasukan penyelamat berjaya mendapatkan 0rgan yang dibawa daripada San Diego menggunakan helikopter terb@bit dan menyerahkannya kepada staf h0spital.

Pun begitu, petugas perubatan yang dipercayai sedang membawa 0rgan tersebut telah tersadung, sebelum terjat0h ke atas lantai bersama ‘0rgan’ berkenaan.

Bagaimanapun, tind@kan pantas petugas di l0kasi berkenaan berjaya menyelamatkan 0rgan berkenaan dan menjayakan misi pemindahan 0rgan kepada penerima di h0spital itu dalam tempoh dua jam selepas nah@s berIaku.

Salah seorang sksi kej4dian dilap0rkan berkata, dia menyangka berIaku g3mpa bumi ketika helikpter itu terbalik di atas bangunan berkenaan.

“Bangunan berg3gar. Saya sngka g3mpa bumi,” kata Javier Chamorro, 59 kepada media tempatan.

Orang ramai di kawasan sekitar juga mendkwa melihat serpihan daripada bahagian atas bangunan jat0h ke bawah. Tiada kemal4ngan jiwa dilap0rkan.

Sumber: The Sun UK

Via sk

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia