‘Kal0t’ Gara-gara BANJlR, Wanita Tak Perasan B@yinya TenggeIam 30 Saat Dalam Air

Setiap ibu bapa sudah pasti tidak mahu sesuatu yang bur0k berIaku kepada anak-anak mereka lebih-lebih lagi sekiranya anak mereka itu masih kecil.

Sama juga seperti keadaan seorang ibu ini yang tak perasan b@yinya tergel!ncir jat0h dan tenggeIam selama 30 saat dalam air bnjir.

Lapor Harian Metro, kej4dian tersebut berIaku di Kampung Petaling, Kuala Nerus kira-kira 1 petang semalam ketika dia bersama suami dan anak-anaknya sedang mengemas barang selepas diarahkan untuk berpindah berikutan kediaman mereka dinaiki air kira-kira 1 meter.

Anak jat0h dalam air bnjir, mujur ada b0mba.

Menurut wanita itu yang dikenali sebagai Suriati Yusof, 44, dia berasa sangat tak0t sebaik sahaja melihat anak bongsunya itu terjat0h ke dalam air.

Walau bagaimanapun, dia bernasib baik apabila terdapat angg0ta bmba yang berhampiran datang menyeIamatkan anaknya yang sedang tenggeIam itu.

Hanya Allah yang tahu perasaan saya sebaik melihat anak bongsu jat0h ke dalam air.

Tambahnya lagi, dia tidak dapat membayangkan bagaimana keadaan ny@wa anaknya sekiranya tiada orang yang berada di l0kasi kej4dian.

Ibu mana yang sanggup tengok anak diIanda mus!bah. 

Suami urus anak 0KU, isteri sedang mengemas.

Sewaktu kej4dian, suaminya dikatakan sedang sib0k menguruskan anak sulung mereka yang merupakan seorang orang kurang up@ya (0KU) ke dalam b0t, manakala dia pula sedang mengemas.

Dalam kesib0kan mengemas itu, anak bongsunya yang berumur 16 bulan telah ditinggalkan sementara di atas kerusi di bahagian ruang tamu bersama abang dan kakaknya.

Secara tiba-tiba, anaknya itu tergel!ncir jat0h dari atas kerusi sebelum dia bergegas untuk menyelamatkan anaknya itu.

30 saat tenggeIam dalam air

Anak berada di dalam air lebih 30 saat dan diselamatkan angg0ta bmba yang kebetulan berada di l0kasi kej@dian

Ibu kepada 9 cahaya mata itu turut mendkwa bahawa ini kali pertama rumahnya itu dimasuki air sejak mereka menetap di kampung berkenaan kira-kira 40 tahun yang lalu.

Mereka sekeluarga kini dipindahkan ke pus@t pemindahan bnjir (PSS) di Sekolah Kebangsaan Bukit Guntong.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia.

Sumber lm