Dua angg0ta PGA dinaikkan pangkat kepada Sarjan -Ketua PoIis Negara

P0lis Diraja Malaysia (PDRM) bersetuju menaikkan pangkat K0peral Baharuddin Ramli dan K0peral Norihan a/l Tari yang bertugas di Batalion 3 (Senoi Praaq) Briged Utara Pasukan Gerakan Am (PGA) kepada Sarjan, kata Ketua P0lis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador.

Beliau berkata mendiang Baharuddin menerima kenaikan pangkat itu secara anumerta.

“Saya telah berbincang dengan pengarah-pengarah jab@tan (dalam PDRM) dan kami bersetuju menaikkan pangkat mend!ang secara anumerta serta kepada Norihan atas keber@nian luar biasa,” Katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Abdul Hamid juga berkata pihaknya telah menyalurkan sumbangan daripada lnsurans berkel0mpok, K0perasi P0lis Diraja Malaysia dan Tabung Amanah Perwira kepada keluarga mendi@ng.

“Selain itu, sumbangan juga diterima daripada Briged Utara, Batalion 3 dan Tabung Kebajikan Bukit Aman,” katanya.

Dalam lnsiden berbaIas temb4kan dengan kumpulan penyeludup di tembok sempadan Malaysia-Thailand di Padang Besar, Perlis pada 2.30 pagi semalam, Baharuddin, 54, terk0rban manakala rakan setugasnya, Norihan, 39, ced3ra dan dirawat di H0spital Tuanku Fauziah, Kangar.

Terdahulu, Abdul Hamid meluangkan masa selama dua jam menziarahi keluarga serta memberikan penghormatan terakhir kepada mend!ang.

Jas4d Baharuddin selamat disemadikan pada 12.20 tengah hari dan upacara pengebumiannya dihadiri ratusan hadirin yang terdiri daripada keluarga, penduduk kampung serta peg@wai dan angg0ta p0lis.

Sumber: Bernama

Via omm

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia