‘Peluang’ kedua terus hidup,

Kebelakangan ini, sering kali kita dengar bukan k3s-k3s orang bvn0h diri g4ra-g4ra tak sanggup lagi nak mengh4dap masaIah hidup?

Setiap hari, ada sahaja k3s-k3s orang yang cvba terj0n bngunan, terjvn sungai, minum racvn dan sebagainya diseb@bkan tek4nan j!wa yang diaIami.

Namun, ketika diri diIanda masaIah hidup, mengambil jalan singkat dengan membvn0h diri semata-mata untuk lari daripada masaIah tersebut bukanlah satu pilihan yang baik..

‘Peluang’ kedua terus hidup, bataI niat terj0n jmbatan.

Seperti kej4dian yang berIaku di Indonesia baru-baru ini, wanita ini diberi ‘peluang’ kedua untuk meneruskan kehidupan apabila dia membataIkan hasratnya pada saat-saat akhir untuk membvn0h diri.

Melalui rakaman klip video yang tuIar di Facebook, seorang wanita ini dikatakan hendak membvn0h diri dengan cvba mel0mpat daripada sebuah jambatan.

Tergntung tepi jambatan

Walau bagaimanapun, dia telah membataIkan niatnya itu yang menyeb@bkan dia tergant0ng di sisi jmbatan itu sambil menjer!t meminta tol0ng untuk diselamatkan oleh orang awam yang turut berada di tempat kej4dian.

Terdengar juga suara saIah seorang daripada orang awam itu yang menasihati wanita berkenaan supaya jangan l0mpat dan terus berpeg4ng kuat pada sisi jambatan tersebut.

Wanita itu turut menjer!t memberitahu orang awam yang melintas supaya segera menariknya ke atas g4ra-g4ra tangannya sudah kehabisan ten@ga untuk terus berp@ut pada jambatan berkenaan.

Tol0ng! Tangan aku dah tak kuat, cepat tol0ng!

Beberapa orang awam yang tersedar bahawa wanita itu tidak lagi berniat untuk membvn0h diri terus sahaja bergeg@s untuk membantu menar!k tub0hnya ke atas jambatan.

“Ingin akhiri hidup, tapi tak0t m4ti” 

Klip video yang tular ini pertama kali dimuat naik di Facebook oleh @Yuni Rusmini berserta caption “Mahu terj0n sendiri, tapi ter!ak minta toIong diselamatkan. Disitulah terkadang orang kalau bingvng, ingin mengakhiri hidup tapi masih tak0t m4ti”.

Yang mana aIami masaIah tek@nan tu, masih belum terIambat untuk minta bantuan dari pak@r kaunsel!ng. Ny4wa tiada gaIang g4nti. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM