“Sam@n fitn4h terusss” – PA Neelofa Cari Syamira Sebab Sebar Berita PaIsu PasaI ‘Minyak Pengasih’ PU Riz

Kelmarin, kec0h di media sosi4l tentang hubungan Neelofa dan PU Riz di mana mereka dikatakan sudah put0s tunang dan berlaku persengketaan antara kedua beIah keluarga. Desas desus itu mula timbul apabila netizen perasan yang beberapa orang adik beradik Neelofa ada muat naik sesuatu di instastory mereka seolah-olah ia ditujukan kepada PU Riz. Malah, netizen juga ‘k0rek’ dan find out yang mereka dah unfollow PU Riz di Instagram.

Tidak semena-mena nama pasangan itu menjadi perbualan ramai di Twitter sehinggakan PU Riz menjadi trending. Ramai Twitter user yang membuat spekuIasi dan cerita dan salah satunya adalah seorang wanita bernama Syamira yang telah mendkwa Neelofa terkena ‘bu@tan’ PU Riz!

Melalui Twitter, Syamira itu telah memuat naik perbualan Whatsapp dan berkata maklumat tersebut diperolehi oleh kawan kakaknya yang juga merupakan sepupu personal assistant (PA) Neelofa.

Menurut perbualan itu, dia mendkwa bahawa Neelofa dah terkena ‘minyak pengasih’ daripada PU Riz dan mereka telah kahwin senyap-senyap di Kelantan. Kononnya kini keluarga sudah tahu jadi Neelofa sedang dikur0ng untuk tujuan berubat.

Dkwaan itu mengej0tkan ramai dan menimbulkan pelbagai spekuIasi di mana netizen mula berkata tentang haI itu apatah lagi PU Riz dikenali sebagai orang yang ‘beragama’. Bagaimanapun, ada juga segeIintir netizen yang mengec4m tind4kan Syamira membuat dkwaan sebegitu dan berpendapat apa yang dilakukan itu membuka ruang fitn4h yang lebih besar.

 

Melalui Instagram story PA Neelofa, Nadiah Khairuddin memaklumkan individu bernama Syamira Safiya itu kini sedang dicari. Nadiah meminta orang ramai yang mengenali atau tahu tentang keberadaan Syamira dan mempunyai apa-apa maklumat untuk menghubunginya.

Nadiah turut meletakkan nama account Syamira yang digunakan di Twitter dan Instagram. Hasil pemer!ksaan L0bak Merah, account Instagram yang dinyatakan itu kini sudah ditukar kepada private. Bagaimanapun, account Twitter pula didkwa sudah dig0dam dan digunakan oleh anonymous.

 

Sementara itu, tuan empunya badan, telah memuat naik IGTV di Instagram malam tadi untuk menyangkal andaian atau dkwaan yang dah tersebar luas di internet.

Neelofa, 31, akui dia sendiri terkejut dengan apa yang dibacanya dan berkata semua andaian dan tud0han diberikan itu tidak betul, tidak berasas dan tidak wajar. Tonton video penuh di bawah:

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh Neelofa (@neelofa)

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM