K0rban Banjir Pertama! Dihanyutkan Arus Deras, M4yat Lelaki 58 Tahun Ditemui Tapi Anak Masih HiIang

Seorang bapa berusia 58 tahun dan seorang anak lelakinya hil4ng dibawa arus deras semasa mered@h banjir di Kampung Gintong, kira-kira 100 meter dari Kuantan, malam tadi. Kej4dian itu berIaku ketika mngsa bersama dua orang lagi anak lelakinya berjalan pulang ke rumah selepas memindahkan kereta ke kawasan tinggi.

Menurut Harian Metro, m4yat Zulkarnain Hitam yang juga kakitangan Pej4bat Hutan Daerah Jerantut telah pun ditemui pada pagi ini namun anaknya Ukai Iskandar, 23, yang merupakan penuntut Universiti Malaysia Pahang (UMP) di Gambang masih belum dijumpai.

Ketua P0lis Daerah Jerantut Superintendan Mazlan Hassan berkata,

Kesemua mereka difahamkan berjalan kaki dari Kampung Gintong untuk pulang ke rumah di Taman Perdana yang terletak kira-kira dua kilometer dari l0kasi tempat Iskandar meletak kenderaan semasa kej4dian berlaku.”

Dua anak lelaki Zulkarnain berusia 15 dan 13 tahun ketika itu berjaya diselamatkan oleh orang awam. 0perasi mencari Ukai dimulakan pada kira-kira jam 11 malam tadi dan terp4ksa dihentikan pada jam 3.30 pagi kerana cuaca semakin bur0k.

Orang ramai dinasihatkan untuk berw@spada dengan perkembangan banjir dan sentiasa patuhi arahan pihak berkuasa sepanjang musim banjir bagi mengelakkan kej4dian tidak diingini.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber LM