“Pohon Doakan Ye…”, Ustaz Ebit Ziarah K0mando VAT 69 & Maritim, Ucap Terima Kasih Sertai & ‘Pinjamkan’ 7 Bot Untuk Misi Bantuan

Baru-baru ini pend@kwah dan @ktivis, Ustaz Ebit Lew menjalankan tanggungjawab menyampaikan seru@n dakwah kepada kaum Bajau Laut di Sabah.

Difahamkan, ratusan orang masyarakat di sana ‘sendiri’ yang bertanyakan kepadanya tentang kewujudan Tuhan.

Atas niat membantu menyebarkan sy@riat Islam, Ustaz Ebit dengan hati yang tek@d mengajar mereka melafazkan dua kalimah syahadah.

Sehubungan itu, demi memastikan usaha tersebut berterusan dan m@mpan, beliau memaklumkan akan membina bangunan sekolah serta mencari beberapa guru untuk mengajar agama Islam di sana.

Pagi ini, menerusi satu hantaran di Facebook, Ustaz Ebit berkata pihaknya akan memulakan misi sekolah agama tersebut.

“Pohon doakan ye. Pagi ini nak uruskan tiga sekolah yang dirancang untuk tiga tempat Bajau Laut Gipsi. Orang ti@da negara.

“(Juga) ziarah k0mando VAT 69 dan Maritim. Terima kasih Maritim menyediakan tujuh bot dan bersama (sekali) dalam misi. Semoga menjadi asb@b kebaikan,” katanya dalam hantaran tersebut.

Dari asn@f ke m@ngsa b@njir, dari penghuni lor0ng gel@p ke p3njara, dari h0spital ke ped@laman Sabah, semua usaha Ustaz Ebit Lew sentiasa diiringi sokongan dan doa oleh seluruh rakyat Malaysia.

Semoga misi sekolah kaum Bajau Laut ini berjalan dengan lancar. Ameen.

Sumber: ustaz Ebit Liew

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*