[VIDEO] Tak Guna Muka Cantik Kalau Peng0tor Macam Ni Kak Oi!

Jij1k dan g3li! Itulah ungkapan yang paling sesuai menggambarkan situ4si sebuah bilik yang dipenuhi dengan s4mpah s4rap. Bukan itu sahaja, barangan p3ribadi pemilik bilik itu juga, sudah berc4mpur dengan l0nggokan s4mpah.

Keadaan bilik yang mengund4ng h4iwan per0sak ini, diterjemahkan menerusi satu video yang dikongsi seorang pemuda dikenali sebagai FlJasmy, di laman Twitter. Tak boleh dibayangkan b4u bilik ni, mesti ‘umphhhhhh’ b4u dia!

Menerusi video berdurasi hampir satu minit itu, memaparkan keadaan sebuah bilik yang dipenuhi dengan t1mbunan s4mpah. Bukan itu sahaja, jika dlihat di atas katil mahupun atas lantai terdapat bungkusan makanan yang dipercayai sudah h4bis dimakan dibu4ng mer4ta-r4ta tanpa dimasukkan ke dalam t0ng s4mpah. Kalau nak jalan pun, mesti sus4h ni sebab dah penuh dengan s4mpah!

Dalam hidup kita, tak kis4hlah kita ni m1skin ke kaya, handsome ke, cantik ke, pandai ke, kebersihan kena jaga. Nampak ni, belajar t1nggi-t1nggi, k3rja bagus, g4ji 5-4 ribu tak l4ri. Tapi benda paling basic bilik, Ya Allah, macam ni.

Pada masa yang sama, pemilik video ini s3mpat memberikan ‘h1nt‘ bahawa penghun1 bilik ini merupakan seorang yang berpelajaran t1nggi dan mendapat g4ji yang lum4yan pada setiap bulan. Tidak berakhir di situ, lelaki ini juga turut k3sal melihat keadaan bilik itu, dan sempat memberikan nasihat kepada orang ramai untuk menjaga kebersihan terutamanya bilik sendiri.

Ingatlah kebersihan kena jaga, bilik kita, tempat tidur kita. Ini memang kis4h benar, bagi pengajaran untuk kita semua. Please dont be like this! T0long jaga kebersihan.

Namun, pemilik video itu sama sekali tidak mend3dahkan pemilik bilik itu lelaki mahupun perempuan. Tapi, jika dilihat menerusi baju yang terg4ntung itu, bilik ini dipercayai didi4mi oleh perempuan.

Sumber: FlJasmy

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*