“Siap bawa keramb1t!” – Geng ‘1nfluencer’ did@kwa bel@sah orang sebab futsal?

Hari ini tul4r satu c1apan mend4kwa sekumpulan influencer terkenal memvkul seorang lelaki ketika sedang berma1n futsal.

Selama ni fikir baik lah sangat buat content tolong orang, sedekah sana sini haha dasar hipokrit! Pasal tak puas hati kat futsal je terus ajak 5 buah kereta datang nk tibai sorang eh? Siap bawak kerambit 😅 Kat dunia boleh la lepas. Allah Maha Adil bro! pic.twitter.com/c7nFJ7I5p9

Menerusi c1apan di Tw1tter, individu bernama Bakhtiar Ikhwan memberitahu bahawa satu lap0ran p0lis telah dibuat oleh m4ngsa berkenaan kej4dian tersebut.

Berdasarkan gambar, dapat dilihat muka m4ngsa meng4lami pend4rahan ak1bat dipvkul oleh sekumpulan influencer terb4bit.

Aj4k g3ng, pvkul seorang lelaki

Difahamkan lagi, perg4duhan berkenaan dipercayai berpunc4 daripada s4lah seorang ahl1 kumpulan influ3ncer itu tidak berpu4s hati sewaktu berma1n futsal.

Walaupun perg4duhan telah dil3raikan, secara t1ba-t1ba individu terb4bit telah datang k3mbali ke court futsal itu dengan membawa rakan-rakannya lebih kurang 25 orang dengan mena1ki 5 buah kereta untuk meny3rang m4ngsa.

Salah seorang daripada mereka juga telah membawa ker4mbit bagi tujuan meny3rang m4ngsa di kawasan tersebut.

Ada yang mu4t n4ik video kvkuhkan bvkti

Dalam pada itu, segelintir pengguna Twitter lain memu4t na1k beberapa video dipercayai dir4kam oleh orang-orang sekeliling bagi meng3sahkan bvkti kej4dian itu berl4ku.

Macam budak sekolah

Menj3ngah ke ru4ngan k0men, rata-rata net1zen terk3jut meng3tahui perkh4baran berkenaan. Mereka memaklumkan t1ndakan yang dil4kukan oleh influencer tersebut seperti tidak m4tang memandangkan masing-masing sudah dewasa.

C0ntent mer4pu, ada juga orang s0kong

Beberapa net1zen juga meng4kui bahawa kurang meny3nangi influncer tersebut Lebih-lebih lagi, berkenaan ‘c0ntent’ video mereka yang membantu orang lain kerana dilihat seakan f4ke dan mer4pu.

Sumber: Twitter @Bakhtiar Ikhwan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*