Lelaki Sabah k0ngsi peng4laman m@kan Nasi K@ndar samp@i RM80, “Du1t m@kan 4 hari kot…

Seperti yang diket4hui umum, makanan laut di Sabah adalah j4uh lebih mur4h dan s3gar berbanding di negeri-negeri lain yang diangg4p sangat m4hal dan tidak m4mpu untuk din1kmati setiap hari.

Oleh itu bagi mereka yang tingg4l di Sabah, men1kmati makanan laut yang m4hal seperti ketam dan udang har1mau bukanlah s3suatu yang akan menger1ngkan p0ket mereka.

Selain mur4h, makanan-makanan laut yang diju4l di Sabah juga segar membu4tkan penduduk negeri di bawah bayu itu tidak perlu berf1kir p4njang apabila ing1n membeli makanan laut di pasar mahupun g3rai-g3rai makan.

Perk0ngsian seorang pengguna TikT0k dari Sabah ini membukt1kan betapa berb3za h4rga makanan laut m3wah di Sabah dan di negeri-negeri lain apabila dia berkvnjung ke sebuah rest0ran di Pulau Pinang untuk mencub4 Nasi K4ndar.

@ilyasperkaseh

Walaupun pahit ku telan jua 🥺 #fyp #foryoupage #penang #tiktoksabahan #nasikandar

♬ She Share Story (for Vlog) – 山口夕依

Walau bagaimanapun, ketika meng4mbil lauk untuk h1dangannya, individu atas nama ilyasperkaseh itu memvtuskan untuk meng4mbil l4uk udang sementara rakan-rakannya yang lain meng4mbil lauk ayam goreng.

Kesudahannya ketika ingin memb4yar, lelaki tersebut terk3jut mendapati h1dangan Nasi Kandar yang diambilnya menc3cah RM80 sementara rakan-rakannya hanya perlu memb4yar RM5.60.

Perk0ngsian lelaki berkenaan membuat ramai yang percaya bahawa mungkin dia telah dit1pu kerana h4rga yang dilet4kkan adalah sangat tidak m4suk ak4l.

Mal4ngnya kerana tidak dib3rikan r3sit sebagai bukt1, lelaki itu juga k3sal kerana tidak dapat membu4t adu4n t3ntang perk4ra itu.

Sumber: HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*