(Video) Ak1bat Ters@ngkut Dalam Jalan Ses@k T3ruk, “Autopilot” Tesla Ini ‘M0gok’ & ‘Putvs Asa’, M1nta Pemandu Amb1l Al1h K@wal St3reng

Kec4nggihan tekn0logi hari ini menyaksikan pelbagai c1ptaan terbaru dih4silkan. Semua c1ptaan-c1ptaan terbaru ini dih4sil bagi memudahkan urus4n k3rja manusia setiap hari.

Kadang-kadang, ada teknologi yang kita rasa mungkin kita tak perlukannya, tapi apabila wujud, ia menjadi sangat ‘wow’ dan men4rik untuk digun4pakai.

S4lah satunya adalah teknologi autopilot pada kenderaan. Bagi orang yang men1kmati setiap d3tik pemanduan, pengalaman memul4s stereng misalnya ketika di sel3koh adalah sesuatu yang sangat menguj4kan kan?

Berb4lik kepada s0al autopilot tadi, Tesla adalah s4lah satu jenama kereta elektrik gl0bal yang menjadi pend4hulu dalam teknologi tersebut.

Bahkan, teknologi-teknologi tersebut sudahpun boleh dit3mui dalam model-model kenderaan elektrik kelu4ran syar1kat m1lik Elon Musk itu.

Namun, terjadi suatu perk4ra yang kami f1kir agak melvcukan apabila tekn0logi autopilot ini dil4por ‘berpvtus asa’ atau seol4h-ol4h m0gok dengan situ4si jalan yang ses4k gil4, yang dipercayai berl4ku di Vietnam.

K1sah ini menjadi v1ral apabila ia dik0ngsikan oleh seorang pengguna Twitter.

Berdasarkan video yang dik0ngsikan tersebut, sens0r yang dip4sang pada m0del Tesla berkenaan meng3san keadaan tr4fik di sekililinya.

Ketika itu, kereta berkenaan berada dalam keadaan p3gun. Untuk beberapa ketika, sens0r pintar Tesla cuba meng3san l4luan berp0tensi untuk memboleh kenderaan tersebut terus bergerak, namun akhirnya terp4ksa meng4lah sebelum s1mbol stereng kelu4r dan tertera pada bahagian skrin meternya.

Selain itu, satu frasa ”Take Over Immediately” turut mvncul, meng4rahkan si pemandu meng4mbil al@h kaw4lan steren. Malah, ia sens0r kereta berkenaan turut memaklumkan bahawa ”Cruise control unavailble” yang menjadi pet4nda bahawa autopilot tidak dapat bek3rja pada w4ktu itu.

Menj3ngah ke ruang k0men, rata-rata net1zen mer4sa lvcu dengan ins1den berkenaan.

Apa pun, tak s4ngka, teknologi moden pun terp4ksa tbnduk dengan kes3sakkan jalan raya.

Sumber: Twitter

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*