Sibuk bertiktok sampai tak sedar ibu nak masuk kereta, “Nak kena tunjal…”

Orang zaman sekarang pergi ke mana sahaja pun pasti mata tidak l4ri dari telefon pintar mereka. Kalau tidak men4tal m3dia s0sial, mereka akan s1buk berselfie atau bert1ktok.

Memang sekarang bud4ya bert@ktok telah menjadi sesuatu yang n0rmal sehinggakan jika kita kelu4r ke tempat umum dan melihat beberapa gol0ngan muda berj0get di hadapan telefon pintar mereka, tiada siapa yang akan p3duli atau r4sa p3lik kerana semua orang memang sudah faham sangat dengan perkara itu.

Namun secara tidak l4ngsung ket4ksuban dan keberg4ntungan terhadap telefon pintar juga menyebabkan kita tidak s3dar apa yang berl4ku di sekel1ling kita.

Perkara itu dapat dis4ksikan dengan j3las dalam sebuah video yang telah mencur1 tvmpuan ramai di Twitter ini apabila seorang gadis terlalu khusyvk bertikt0k sehingga tidak ‘k3nal’ ibunya sendiri.

Dalam video yang dik0ngsikan oleh pengguna atas nama kac4ppp itu, gadis tersebut yang sedang berada dalam kereta dilihat sedang berp0sing di hadapan telefon pintar apabila ibunya mvncul di luar kereta dan meng3tuk cermin untuk menyvruh anaknya itu membuka pintu.

Tetapi gadis itu tidak dapat meng3cam refl3ksi ibunya sendiri dan s3mpat bertanya “ya ada apa?” kerana meny4ngka orang tidak dikenali yang men3gurnya untuk menju4l barang.

Selepas meny3dari kesil4pannya,gadis itu ketawa berd3kah sambil membuka pintu sementara net1zen juga turut g3li hati dengan tel4tah gadis itu.

Sumber: HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*