Setia Tunggu Pelanggan Dalam Hujan, Netizen Puji Tindakan Guru Bantu Habiskan Jualan Adik Ini

Rem4ja sekarang ni kalau kita per4san, diorang lagi suka hab1skan masa dengan main game dalam telefon dengan kawan-kawan dan angg4p yang tugas mencari rezeki hanya diletakkan pada tanggungjawab ibu bapa mereka.

Tapi lain pula k1sah seorang rem4ja lelaki ini yang dik0ngsikan oleh Muhamad Zamri ketika dia dalam perjalanan pul4ng dari rumah kawan dia di Kampung Sungai Tekali, Ulu Langat, Selangor.

Men3rusi satu video yang dik0ngsikan oleh Muhamad Zamri pada 18 April lalu di Tiktok, dia tern4mpak seorang rem4ja lelaki di tepi jalan dan sedang set2a menvnggu pel4nggan di bawah khemah ju4lannya dalam ke4daan huj4n leb4t.

Video tersebut mendapat lebih 200 ribu t0ntonan dengan lebih 30 ribu likes dan hampir 400 share oleh pengguna Tiktok.

@muhamadzamri2020

Rezeki ramadhan.. #esekeli #foryoupage

♬ original sound – Ckhan

B4ntu h4biskan ju4lan

Menurut mStar, guru muz1k ini yang lebih mesra disapa sebagai Muhamad berkata yang dia memang sudah per4san rem4ja lelaki itu bern1aga di tepi jalan sewaktu dia dalam perjalanan nak ke rumah kawan dia dan tak s4ngka rem4ja itu masih ada di tempat yang s4ma dalam ke4daan huj4n leb4t waktu dia nak pul4ng ke rumahnya.

Bila nak balik saya lalu semula jalan itu, dia masih lagi di situ dan masih ada lagi kuih jual4nnya yang tidak terju4l.”

Disebabkan waktu itu huj4n leb4t dan sudah hampir waktu berbuka, Muhamad tanpa berfikir p4njang terus berh3nti di gerai tersebut dan memb3li kesemua kuih yang tidak terju4l.

Niat nak beli dua je tapi nanti adik ni k3na tvnggu lagi sampai kuih h4bis ju4l. K4sian pula dia kena berbuka seorang diri tepi jalan.”

Tidak cukup dengan men0long h4biskan ju4lan kuih itu, guru ini s1ap b4yar lebih dengan tujuan nak sed3kah kepada rem4ja itu. Bagus ye bersedek4h dalam bulan Ramadan ni, berl1pat g4nda pahala kita dapat.

Semoga dimurahkan rezeki

Di ruangan k0men, rata-rata net1zen memuji tind4kan Muhammad yang bantu mengh4biskan semua ju4lan kuih rem4ja itu siap ada yang doakan Muhammad dan juga rem4ja itu dimurahkan rezeki.

Sumber: lobak merah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*