Ber3but ‘Park1ng’ Punya Pasal, Wanita Ini Tanda Tempat Letak Kereta Guna P@d Berd@rah

Jika sebelum ini pernah v1ral di negara kita tentang segelin1tir individu yang yang men4nda parking dengan k0n atau objek yang tidak dibenarkan, kali ini ada yang lebih ekstr3m. 1su parking ni kalau tak bert0lak 4nsur, memang boleh bawak g4duh.

Menurut portal Coconuts.co, dua orang wanita di Thailand berg4duh gara-gara berebut tempat letak kenderaan di kawasan rumah mereka sehingga s4lah seorang daripada mereka bert1ndak mengg4ntung pad (tuala wanita) untuk men4nda parking.

Yang lagi d4syat, pad tersebut dikatakan ada d4rah! 1su ini bermula apabila wanita yang dikenali sebagai Lek yang juga merupakan pemilik kedai dikatakan mengg4ntung tuala wanita berkenaan di ampaian baju yang diletakkan di kawasan itu.

Namun, wanita yang dikenali sebagai Noi pula mengaba1kan ampaian tersebut dan dia tetap mem4rkir keretanya di spot tu. So, disebabkan tak pu4s hati, Lek mengh3mpas ampa1an tadi ke kereta Noi.

Patsaphong Boodthai iaitu Ketua Polis Daerah Rat Burana berkata kedua-dua wanita itu tinggal di bangunan yang sama di Kheha Suksawat dan difahamkan, mereka ni dah l4ma tak pu4s hati antara satu sama lain sebab parking.

Sebelum ini, Lek dikatakan pernah membuang n4jis kepada kereta Noi sebab meng4lihkan ampaian baju miliknya untuk parkir kereta di situ. Noi pula memb4las dengan cara membu4ng pasu ke ar4h kedai Lek.

Kedua-dua mereka engg_n bercakap antara satu sama lain dan telah memf4ilkan aduan ker0sakan h4rta benda. Menurut Pranee Ruangbuntham iaitu peni4ga mee di situ, petak parkir tersebut sebenarnya hak milik bersama menggunakan konsep siapa c3pat, dia dapat.

Gambar tersebut mula viral di Facebook setelah dimu4t n4ik oleh Panida Thongmanee yang selalu ke kawasan itu untuk makan mee. Namun, dia ambil keputusan untuk ambil gambar pad terg4ntung tu sebab baginya, perni4gaan di situ akan berm4salah jika 1su terb4bit tidak diselesaikan secepat mungkin.

Pihak p0lis akan mem4nggil kedua-dua wanita untuk berb1ncang dan berunding tentang mas4lah ini. Ampaian baju dan rak4man kamera litar tertutup (CCTV) juga telah diambil oleh p0lis sebagai bahan bukt1.

Sumber: Coconuts.co

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*