Mua4t Na1k Status Sens1tif 1su Semasa, Adibah Noor M1nta Maaf

Sejak minggu lepas, 1su peper4ngan terc3tus di Palestin mervntun hati segenap masy4rakat di seluruh dunia termasuk Malaysia, Indonesia dan Brunei. Malah, beberapa slogan seperti #savepalestine turut menjadi tr3nding di laman Twitter sejak minggu lepas.

Terbaharu, peny4nyi Adibah Noor dit3gur oleh net1zen did4kwa tidak s3nsitif dengan 1su semasa kerana memu4t st4tus berhvbung r4kyat Malaysia bangga menjadi negara kedua cyb3r buIIy dan sepakat men3ntang tr0ll zi0nis. Sedangkan negara sendiri punyai m4salah berkaitan Orang Asli Mah Meri. Ini resp0n Adibah Noor sendiri.

Status und4ng kec4man

Sebelum ini, Adibah Noor memu4t n4ik satu tweet mel4hirkan r4sa kec3wa apabila ker4jaan mengg3sa Orang Asli Mah Meri yang terp4ksa k3luar dan k0songkan pen3mpatan mereka. Menurut lap0ran The Malaysian Insight, kawasan pen3mpatan Kampung Orang Asli Bagan Lalang itu bakal dijadikan sebahagian daripada destinasi pelanc0ngan masa depan di bawah pr0jek pembangunan Sepang GoldCoast, kata Permodalan Negeri Selangor Bhd (PNSB).

Susulan itu, dalam tweet berkenaan, Adibah Noor seolah-olah mem3rli r4kyat yang bangga menjadi sib3r bul1 dan ‘tr0ll’ Isr4el namun tidak meneg4kkan h4k orang sendiri merujuk kepada 1su Orang Asli Mah Meri yang sedang h4dapi m4salah.

Namun bagaimanapun, rata-rata pengguna med1a s0sial menz4hirkan r4sa tidak berpu4s hati dengan status yang dimu4t n4ik peny4nyi itu.

‘Saya dah p4dam’

Walau bagaimanapun, status berkenaan menjadi sal5h faham orang ramai mend4kwa kononnya Adibah Noor tidak prihatin terhadap isu semasa yang menjadi perhatian dunia. Susulan itu, Adibah Noor mengambil keputusan untuk mem4dam st4tus berkenaan dan mem0hon maaf kerana tind4kannya telah meny1nggung per4saan ramai pihak.

Sumber: Adibah Noor

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*