Lelaki pakai alat pern4fasan buatan sendiri t4rik perh4tian ramai

Seorang lelaki warga as1ng yang meng3nakan al4t pern4fasan bu4tan sendiri yang kelihatan p3lik di Pus4t Pemb3rian V4ksin (PPV) di K0mpleks Sukan Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) di sini, men4rik perh4tian ramai.

Gambar lelaki bersama per4latan ‘p3lik’ itu yang dipercayai dir4kamkan seorang pengunjvng yang turut berada di PPV berkenaan dua hari lalu tul4r di m3dia s0sial sejak petang tadi.

Pegawai K3sihatan Daerah Langkawi, Dr Mansor Ismail ketika dihvbungi meng3sahkan kehadiran lelaki yang meng3nakan per4latan itu di PPV terb4bit untuk men3rima sunt1kan v4ksin C0VID-19.

“Ya, benar lelaki warga as1ng itu hadir untuk mener1ma sunt1kan v4ksin di PPV Kompleks Sukan LADA dua hari lalu. Difahamkan, dia dapat p4nggilan untuk mener1ma sunt1kan v4ksin men3rusi aplikasi MySejahtera,” katanya.

Dr Mansor berkata, ketika tiba di kaunter pendaftaran dan men3rima sunt1kan, lelaki itu berpakaian biasa dan lengkap dengan pelitup muka.Bagaimanapun, ketika berada di sesi pem4ntauan lelaki itu dipercayai mengelu4rkan peral4tan berkenaan dari beg yang dibawa sebelum meng3nakan pada muka dan kepalanya.

“Malah berdasarkan peng4kuan yang diberikan kepada petugas kes1hatan di situ, lelaki terb4bit tidak mengal4mi sebarang peny4kit berkaitan pernafasan,” katanya.

Beliau berkata, pihaknya tidak pasti tujuan lelaki itu berbuat demikian sehingga men4rik perh4tian ramai.

Sumber: bhonline

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*