Tanya Dalam Group ‘Kat Mana Nak S1dai Tuala’, Jawapan Net1zen Ni B1kin Ramai Terh1bur & Berd3kah Hingga Ker1ng Gusi

Dalam disiplin keluarga di rumah, s4lah satu perkara penting yang j4ngan dilup4kan walau sekali adalah meny1dai kain tuala. Sepatutnya selepas mandi, kain tuala itu perlulah dis1dai di peny1dainya. Mungkin juga ada yang s4ngkut di tempat peny4ngkut.

Tapi biasalah, kita ni manusia kan, tak sempurna. Kadang-kadang mesti ada waktunya kita ‘l4nggar’ per4turan hatta di rumah sendiri sekalipun, termasuklah 1su s1dai tuala ni.

Kaki Deko ada bertanyakan soalan secara umum, kat mana tempat nak s1dai tuala yang sebenarnya. Soalan tu berbuny1 agak ringk4s, tapi selepas itu mendapat ribuan jawapan daripada net1zen.

Beberapa t4ngkap layar (screenshot) k0men-k0men yang menghiburkan ini dik0ngsikan semula oleh pengguna Facebook, Ujie Ibrahim. Mari kita tengok apa cerita sebenarnya.

Ujie Ibrahim berk0ngsi gambar-gambar k0men ni beserta dengan kapsyen r1ngkas:

Ya ampun tq kak yang tanya ni. Barulah mak r4sa keluarga mak ni manusia n0rmal bukan r0bot. Tak tahulah kenapa mak terket4wa. Rasa macam seb1jik ke4daan kat rumah mak ni. Korang macam ni jugak ke?

Jom tengok apa kata net1zen di bawah ni.

Gitu kak.” Simple je kan? Kelu4r bilik air, l0ndehkan tuala dan terus s4ngkut atas kerusi meja makan.

“Kalau ikut kami buh mer4ta je. Kadang kat kerusi, kadang kat atas bumbung rumah. Cuma bila nak t4ngkap gambar dan post dalam group, kami akan k3mas g4ntung dan dek0 rumah elok-elok. So j4ngan percaya sangat kalau rumah kami k3mas 24 jam..Itu semua t4hyul je.” katanya dengan nada bergur4u

Ini lagi ser4m. H4bis mandi siap l4p semua, terus men0nong keluar dari bilik air tanpa pakai tuala. Em tac0d..

Komen seterusnya berkata, soalan ni mungkin nampak simple tapi sebenarnya sangat membantu untuk ahli keluarga yang disy4ki had4pi mas4lah dis1plin untuk meny1dai tuala dengan betul.

Ni sama macam k3s tadi, keluar bilik air terus s1dai tuala di kerusi meja makan. Kalau dengar orang datang, c3pat-c3pat al1hkan ke belakang pintu bilik. B4rulah tak k4ntoi. Hidup mesti kena smart kan?

Ni macam m1stik pun ada. Boleh pulak dia s3ru tuala tu datang dengan sendiri. Kalau waktu siang bolehlah lagi. Cuba kalau tengah-tengah malam, s4kit perut nak membu4ng. Dah seru tuala, tahu-tahu ‘kain lain’ pulak yang terb4ng datang. Tak ser4m?

Yang k0men ni pun boleh tah4n kelakar juga. Net1zen ni kata, 1su sidai tuala boleh jadi peper4ngan besar dalam rumah. Tambah pulak kalau si ayah buat per4ngai sendiri, anak pun terpeng4ruh dengan ayah buat perangai sendiri juga.

Komen seterusnya sama macam tadi, net1zen ni melihat 1su ni daripada sk0p yang lebih luas. Walaupun banyak k0men kelakar, macam buat tr0ll, tapi semuanya dipercayai hanyalah gur4u 3enda saja. Sekadar hiburan dalam group.

Korang pulak sidai tuala kat mana?

Sumber: Ujie Ibrahim

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*