Suhaimi Saad S0und Catriona Ross, Selepas Mu4t Na1k Video #rakyatgagal

Siapa tak kenal dengan bekas peny4nyi nasyid kumpulan In-Team Suhaimi Saad, yang dulu dengan mengatakan bumi ini flat dan macam-macam lagi kenyataan dikelu4rkan sampai pernah menjadi v1ral.

Terbaru Suhaimi sekali lagi jadi perh4tian ramai apabila memu4t n4ik posting di Instagram dan dilihat begitu m4rah kepada pelak0n dan peng4cara Catriona Ross.

Catriona Ross k3cewa dengan segelintir r4kyat

Ceritanya macam ni, beberapa hari yang lepas Catriona atau membahasakan dirinya sebagai Kak Kek ada memu4t n4ik satu video di akaun Instagramnya.

Dalam video tersebut, Kak Kek melu4hkan r4sa k3sal dan k3cewanya terhadap per4ngai segelintir masy4rakat kita yang terl4mpau menyal4hkan ker4jaan tapi sampai tak sedar itu adalah s4lah kita sendiri.

Hal ini yang pertama adalah kerana Kak Kek ber4sa ger4m dengan s1kap mereka yang masih ingin pulang ke kampung pada hari raya yang lalu sehingga wujudnya klust3r Aidilfitri. Selain itu, dia juga k3sal apabila ramai yang menyu4rakan ketidak pu4san hati mereka apabila ker4jaan nak buat full lockd0wn yang berku4t ku4sa hari ini sedangkan r4kyat sendiri yang meminta.

Perk0ngsian Catriona ini menjadi perh4tian dan mendapat s0kongan ramai kerana meng4nggap kata-katanya ini sangat masuk akal.

Suhaimi Saad bel4 rakyat?

Kita balik pula kepada Suhaimi Saad ni, dia meng4nggap tind4kan Catriona tu sebagai tak wajar kerana turut meng4luarkan kata-kata yang agak k4sar dalam videonya itu. Dia turut meng1ngatkan supaya Catriona tidak ber4sa m3gah selepas berkata sebegitu.

Amboii.. Sedap dan nampak pu4s,kl1mak sangat bila kau dapat kata r4kyat ni se tu pid dan b1ngai eh.

“jang4n m3gah sangat la dapat buat macam tu kak.” – tulisnyanya di ruangan kapsyen.

Tambah Suhaimi lagi, dia menyuruh supaya Kak Kek untuk memahami n4sib r4kyat sebab tak semua al4mi m4salah yang sama.

Selain itu, dia turut berkata bahawa r4kyat dah cukup sabar dengan segala ar4han dikelu4rkan oleh ker4jaan kerana dah setahun lebih p4ndemik ini berl4ku.

Di hujung perk0ngian Suhaimi meng1ngatkan kepada Catriona lagi supaya meny1mpan per4ngainya itu sebab t4kut orang ramai melu4t. Selain dia meletakkan hashtag menyatakan kenyataannya itu adalah untuk memb3la r4kyat.

Harap-harap 1su ini tak dipanjangkan lagi, semoga kedua-kedua pihak dapat selesaikan dengan elok.

Sumber: lobak merah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*