Suami terduduk lihat jenaz4h dikebumi, isteri positif C0vid-19 ‘pergi’ selepas bersaIin

Setiap hari kita mendengarkan khabar dvka tentang kem4tian disebabkan jangkitan C0vid-19. Satu demi satu ‘tewas’ dan ia sememang satu perkara yang sangat menyedihkan buat ahli keluarga.

‘Tr4gedi’ sama seperti selebriti terkenal

Menerusi perkongsian seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @elleeze_zaid, dia telah memuat naik video majlis pengebumian kenalannya yang meninggaI dunia beberapa minggu setelah melahirkan anak secara pembed4han.

Kisah wanita yang meninggaI dunia itu persis tr4gedi yang menimpa penyanyi terkenal Tanah Air, allahyrham Siti Sarah Raissuddin.

@elleeze_zaidInnalillahiwainnailahirajiun.. We belong to Allah and to Him we shall return.. ##fypシ ##elleeze ##mati ##covid ##covidvictim♬ original sound – Papa Khai®️ KnZ – 🅿🅰🅿🅰🅺🅷🅰🅸@🅺🅽🆉

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nurzailiza Zaid (@elleeze_zaid)

Suami men4ngis tersedu-sedu ditenangkan anak sulung

Dalam pada itu, menerusi Instagram individu yang sama, dia telah memuat naik video suami kepada kenalannya yang dikenali sebagai Norieszah Ishak menangis disamping anak sulungnya dalam keadaan tersedu-sedu melihat isterinya dikebumikan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nurzailiza Zaid (@elleeze_zaid)

Lahirkan anak dalam kandungan secara czer

Dalam perk0ngsian tersebut, @elleeze_zaid memberitahu yang kenalannya itu telah bersaIin awal secara czer pada tiga minggu lepas bagi menyelamatkannya.

Namun, kadar 0ksigen semakin menurun dan meninggaI dunia sebelum dapat menatap b4yinya yang dilahirkan pada usia 7 bulan.

Sehubungan dengan perk0ngsian tersebut, Instagram dan TikTok yang memuat naik momen sedih itu telah dihujani dengan ucapan takzi4h buat ahli keluarga allahyrham Norieszah Ishak.

Masing-masing mendoakan agar insan yang ditinggalkan terutamanya suami dan anak-anak yang masih kecil kuat serta tabah menerima takdir daripada Allah S.W.T.

Sumber: Instagram elleeze_zaid, TikTok @elleeze_zaid

Via omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*