Pihak P0lis terp4ksa pergi ke rumah Ebit Lew. Ini yg mereka cari

Tiga buah kenderaan dipercayai milik p0lis dilihat memasuki kawasan kediaman pendkwah terkenal, Ebit Lew di sini kira-kira jam 4.15 petang Khamis.

Tinjauan Sinar Harian mendapati, selang beberapa minit kemudian, kelihatan sebuah kenderaan pacuan empat roda berwarna hitam yang mempunyai l0go badan kebajikan pendkwah tersebut turut memasuki kawasan perumahan berkenaan.

Kunjungan poIis itu difahamkan untuk menjalankan sias@tan berhubung k3s gngguan s3ksual yang dikaitkan dengan pendkwah berkenaan.

Kenderaan p0lis kemudian dilihat keluar dari kawasan perumahan tersebut kira-kira jam 5.13 petang.

Sinar Harian pada Khamis melap0rkan, Ebit Lew dipanggil ke Ibu Pejabat P0lis Bukit Aman sebagai sksi untuk membantu sias@tan k3s gngguan sk.sual yang dikaitkan dengannya seperti yang tuIar menerusi media sos!al baru-baru.

Tiga kenderaan dipercayai milik PDRM dilihat memasuki kawasan kediaman Ebit di Setia Alam, dekat sini kira-kira jam4.15 petang tadi.

Geled4h Rumah, Periksa Telefon Bimbit

Sementara itu, Pengarah Jabatan Si4satan Jen4yah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Abd Jalil Hassan ketika dihubungi Kosmo! mengesahkan pasukan penyi4sat daripada Bahagian Sias@tan Jen4yah Sksual, Wanita dan Kanak-Kanak (D11) akan membuat kerja-kerja penggeled4han di kediaman Ebit dalam usaha mencari bahan bukti termasuk telefon bimbit miliknya bagi membantu sias@tan.

“PenggeIedahan untuk mendapatkan bahan bukti merupakan antara prosedur yang perlu dilakukan pihak p0lis dalam melengkapkan kertas sias@tan.

“Namun begitu, saya tidak dapat pastikan bila pegawai penyi@sat k3s akan ke rumah beliau (Ebit) sama ada hari ini atau esok, itu kena tanya mereka sendiri,” ujarnya ringkas sebentar tadi.

KOMEN EBIT LEW SELEPAS SELESAI BERI KETERANGAN DI BUKIT AMAN.

Pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew menyerahkan sepenuhnya kepada pihak p0lis berkenaan k3s fitn4h yang melampau terhadap dirinya.

“Saya hadir memberi kerjasama sebagai s4ksi kepada k3s ini dan menyerahkan sepenuhnya kepada pihak p0lis.

“Fitn4h yang saya terima ini begitu kej4m dan melamp@u namun saya maafkan mereka yang cuba menjat0hkan saya.

“Apa yang jadi tidak memat4hkan semangat untuk teruskan usaha untuk membantu dan membuat kebaikan sampai bila-bila, sampai m4Ti,” katanya disini hari ini.

Ebit Lew dipanggil di Ibu Pejabat P0lis Bukit Aman bagi memberi kerjasama sebagai sksi berkenaan dkwaan gngguan sk.sual.

Sementara pegu@m beliau, Datuk Hasnal Rezua Merican berkata, setakat ini pihak p0lis ada menyatakan beberapa sksyen untuk sias@tan k3s tersebut.

Bagaimanapun, katanya, pihak poIis belum memberikan sksyen sewajarnya untuk sias@tan k3s berkenaan.

Sumber : Sinar Harian via trendingsangat

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*